ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1611 | Etkili İletişim Becerileri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. NEBİ CEYLAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı iletişim temel kavramları ve modellerini tanımlamak; yeni iletişim teknolojilerini incelemek; öğrencilere kişiler arası iletişim, ekip çalışması, problem çözme stratejileri ve iletişimdeki etik konular ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenciler etkili iletişimin doğasını ve önemini anlar 2. Öğrenci etkili iletişimdeki kavramlar, teoriler ve araştırma bulguları hakkında bilgi edinecektir. 3. Öğrenciler hangi davranışların içinde bulundukları ilişkileri olumsuz, hangilerinin olumlu etkilediğini belirler 4. Öğrenciler insanların iletişimini etkileyen psikolojik, sosyal, kültürel ve dilsel faktörleri belirler, açıklar ve analiz eder 5. Öğrenciler insan iletişim sürecinin şu alanlarına özgü becerileri tanımlar ve uygular: algı, empati, dinleme ve çatışma yönetimi. 6. Öğrenciler sağlıklı bir iletişim iklimine katkıda bulunan faktörleri belirler 7. Öğrenciler kişilerarası ilişkilerin çeşitli aşamalarını belirler 8. Öğrenciler sözlü iletişimi kullanmanın değerini ve zorluklarını belirler 9. Öğrenciler etkili iletişimin gerçekleştiği çeşitli bağlamları (arkadaşlık, aile vb.) anlayacaktır 10. Öğrenciler kendi iletişim davranışlarını ve başkalarının davranışlarını gözlemleme, analiz etme ve eleştirme becerilerini geliştirir. |
İletişimin Tanımı ve Önemi, İletişimin Öğeleri ve İletişim Düzeyleri, İletişimin, İletişimin Türleri: Yazılı İletişim, İletişimin Türleri: Sözsüz İletişim Konu anlatımı, Görsel İletişim ve Kitle İletişimi Örgütsel İletişim ve İletişimin Engelleri Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, okuma, grup çalışması, örnek inceleme, problem çözme, ,tartışma, gözlemdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse Giriş | ||
2) | Etkili İletişimin Doğasını ve Önemini Tanımlamak: Modeller ve Mitler | ||
3) | İletişimin Öğeleri ve İletişim Düzeyleri | ||
4) | İletişimin Türleri: Sözlü İletişim | ||
5) | İletişimin Türleri: Yazılı İletişim | ||
6) | İletişimin Türleri: Sözsüz İletişim | ||
7) | Görsel İletişim ve Kitle İletişimi | ||
8) | Ara Sınav Haftası | ||
9) | Örgütsel İletişim | ||
10) | İletişimin Engelleri | ||
11) | Dinleme Becerisi | ||
12) | Empati ve İletişim Beden Dili | ||
13) | Tutumlar ve Sosyal Etkiler ve İkna Edici İletişim | ||
14) | Kişilerarası İletişim Çatışmaları ve Çatışma Yönetimi |
Ders Notları: | 1.Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli İletişim Becerileri: Anlamak, Anlatmak, Anlaşmak, Ankara, Nobel Yayınevi, 2020. 2.Zuhal Baltaş, Acar Baltaş, Renkli Resimlerle Bedenin Dili, 53.B. İstanbul, Remzi Kitabevi, 2019. 3. Müjde Ker Dinçer, İletişimin Kalbi Sözsüz İletişim Becerileri, Ankara, Nobel Yayınevi, 2015.. 4.Nazife Küçükaslan, Etkili İletişim Teknikleri, Bursa, Ekin Yayınevi, 2014 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | 2 | % 20 |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir. | 2 |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 1 |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | 1 |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 1 |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | 1 |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | 1 |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | 3 |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir. | 1 |