BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0611 Etkili İletişim Becerileri Bahar 3 0 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYBİKE ELİF BOLCAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. DENİZ SAYDAM SARIKARDAŞOĞLU
Dersin Amacı: Ders, iletişim stillerinin, kavramlarının, ilkelerinin ve iletişim teorilerinin boyutlarını ve bunların etkili iletişime nasıl uygulandığını inceleyecektir. Problem çözme süreçlerinde iletişimi, etkili liderlik için iletişimin önemini ve etkili iletişimin önemini ele alacaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenciler etkili iletişimin doğasını ve önemini anlar
2. Öğrenci etkili iletişimdeki kavramlar, teoriler ve araştırma bulguları hakkında bilgi edinecektir.
3. Öğrenciler hangi davranışların içinde bulundukları ilişkileri olumsuz, hangilerinin olumlu etkilediğini belirler
4. Öğrenciler insanların iletişimini etkileyen psikolojik, sosyal, kültürel ve dilsel faktörleri belirler, açıklar ve analiz eder
5. Öğrenciler insan iletişim sürecinin şu alanlarına özgü becerileri tanımlar ve uygular: algı, empati, dinleme ve çatışma yönetimi.
6. Öğrenciler sağlıklı bir iletişim iklimine katkıda bulunan faktörleri belirler
7. Öğrenciler kişilerarası ilişkilerin çeşitli aşamalarını belirler
8. Öğrenciler sözlü iletişimi kullanmanın değerini ve zorluklarını belirler
9. Öğrenciler etkili iletişimin gerçekleştiği çeşitli bağlamları (arkadaşlık, aile vb.) anlayacaktır
10. Öğrenciler kendi iletişim davranışlarını ve başkalarının davranışlarını gözlemleme, analiz etme ve eleştirme becerilerini geliştirir.

Dersin İçeriği

İletişimin Tanımı ve Önemi, İletişimin Öğeleri ve İletişim Düzeyleri, İletişimin, İletişimin Türleri: Yazılı İletişim, İletişimin Türleri: Sözsüz İletişim Konu anlatımı, Görsel İletişim ve Kitle İletişimi Örgütsel İletişim ve İletişimin Engelleri
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, okuma, grup çalışması, örnek inceleme, problem çözme, ,tartışma, gözlemdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Etkili İletişimin Doğasını ve Önemini Tanımlamak: Modeller ve Mitler
3) İletişimin Öğeleri ve İletişim Düzeyleri
4) İletişimin Türleri: Sözlü İletişim
5) İletişimin Türleri: Yazılı İletişim
6) İletişimin Türleri: Sözsüz İletişim
7) Görsel İletişim ve Kitle İletişimi
8) Ara Sınav Haftası
9) Örgütsel İletişim
10) İletişimin Engelleri
11) Dinleme Becerisi
12) Empati ve İletişim Beden Dili
13) Tutumlar ve Sosyal Etkiler ve İkna Edici İletişim
14) Kişilerarası İletişim Çatışmaları ve Çatışma Yönetimi

Kaynaklar

Ders Notları: 7 Steps to Effective Communication, Prem P. Bhalla, Goodwill Publishing House Kişilerarası İletişim Bilgiler-Etkiler-Engeller , Demet Gürüz/ Ayşen Temel Eğnili, İletişim Yayınları Akla ve Kalbe Giden İletişim Yolları, Fatoş Karahasan, CEO Plus. Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim, Alim Kaya, Pegem Akademi, 7.baskı, 2015.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev 2 % 20
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 20
Ara Juri % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 4
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 3
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. 5
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. 4
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 4
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 3
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 4
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 5
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 4