BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0432 Özel Amaçlı İngilizce I Güz 3 0 3 5
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. PERİHAN DUYGU TEKGÜL AKIN
Dersin Amacı: Öğrencilere, kendi konu alanlarındaki akademik metinleri anlamaları ve dil bilgisi, sözcük bilgisi, kayıt, çalışma becerileri, söylem ve tür açısından disiplinin faaliyetlerine uygun dili göstermeleri için akademik kelime bilgisi ve okuma stratejileri sağlamak

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. bilinmeyen kelimeleri bağlamdan tahmin etmek
2. karmaşık cümle yapıları ve akademik ifadeler kullanmak
3. belirli bir dildeki hedef kitleyi, tonu ve amacı belirlemek
4. belirli bir dildeki tutarlılığı, bütünlüğü ve birliği analiz etmek
5. belirli bir dilde özetlemek
6. belirli bir dilde parafrazlamak
7. akademik yazının kurallarını ve kurallarını uygulamak
8. belirli bir dilde bir yazı parçası yazmak

Dersin İçeriği

CEFR C Seviyesi tanımına dayalı ESP dil becerileri. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: ders anlatımı, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş
2) Kelime ve anlam Dönemlik ders planında yazılıdır.
3) Kollakasyon-Eşdizimlilik Dönemlik ders planında yazılıdır.
4) Akademik yazımda kurallar Dönemlik ders planında yazılıdır.
5) Temel akademik kelime bilgisi Dönemlik ders planında yazılıdır.
6) Akademik metinlerin yapısı Dönemlik ders planında yazılıdır.
7) Özü okumak: Göz gezdirme, tarama ve dikkatli okuma Dönemlik ders planında yazılıdır.
8) Ara Sınav Haftası
9) Eleştirel okuma, kenar notları alma Dönemlik ders planında yazılıdır.
10) Gerçek ve görüş Dönemlik ders planında yazılıdır.
11) Mantıksal yanılgılar Dönemlik ders planında yazılıdır.
12) Araştırma sürecine genel bakış Dönemlik ders planında yazılıdır.
13) Başka kelimelerle ifade etme- Dönemlik ders planında yazılıdır.
14) Özetleme

Kaynaklar

Ders Notları: Complied Course Materials, OUP and CUP materials, and Internet sources
Diğer Kaynaklar: Stated in the syllabus.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 3 % 50
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 4 48
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 3 10 30
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 4
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 3
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 4
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 4