ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE4020 | Bebeklik | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | -Erken çocukluk gelişiminin temel teorik ve pratik konularını anlamak -Erken çocukluk gelişimi araştırmaları hakkında bilgi sahibi olmak -Erken çocukluk gelişimine alanına katkıda bulunmak için erken çocukluk araştırmaları uygulama yöntemlerini bilmek -Erken çocukluk araştırmaları ve uygulamaları hakkında yazılı ve sözlü tartışmalar üretebilmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. 0-35 ay arası çocukların temel gelişim alanlarını ( bilişsel, fiziksel, dil ve duygusal-sosyal) gelişimsel temel noktalara dikkat ederek anlamak ve öğrenmek 2. Çocuk ve bakıcısı arasındaki ilişkiyi güvenli, sağlıklı, saygılı ve destekleyici çevreye dikkat ederek ve ailede, okulda ve toplumda bağlanma teorisini gözönüne alarak araştırmak 3. Aile ve toplumun erken çocuklukta özellikle öğretmen rolündeki aileye odaklanarak karşılıklı rollerini göstermek 4. 0-35 ay arası çocukların tipik ve atipik gelişimlerini ölçmek için spesifik davranışlarını değerlendiriken etik olmak 5. 0-35 aya çocukları için tüm yönleri ( estetik, bilişsel, dil, fiziksel ve sosyal-duygusal) gözönüne alarak uygun müfredat geliştirmek |
Bu ders, öğrencilere, erken çocuklukta güvenli ve sağlıklı öğrenme ortamları yaratmak ve sürdürmek konusunda çeşitli yöntemleri öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler erken çocuklukta dil gelişimi, fiziksel ve zihinsel yetkinlikleri geliştirmek konusunda gerekli adımları öğreneceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
2) | |||
3) | |||
4) | |||
5) | |||
6) | |||
7) | |||
8) | |||
9) | |||
10) | |||
11) | |||
12) | |||
13) | |||
14) |
Ders Notları: | 1. Gonzales-Mena, Janet, Widmeyer Eyer, Dianne (2004) Infants, Toddlers, and Caregivers, 8th edition. Boston: McGraw Hill Companies. (ISBN # 978-0-07-337854-1) 2. Dombro, Amy L., Colker, Laura J., Dodge, Diane T. (2001) The Creative Curriculum for Infants & Toddlers, Revised Edition. Washington, DC: 3. Harms, Thelma, Jacobs, Ellen V., White, Donna R. (2003) Infant & Toddler Environment Rating Scale. New York: Teachers College Press. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 6 | 10 | 60 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |