ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE4020 Bebeklik Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: -Erken çocukluk gelişiminin temel teorik ve pratik konularını anlamak
-Erken çocukluk gelişimi araştırmaları hakkında bilgi sahibi olmak
-Erken çocukluk gelişimine alanına katkıda bulunmak için erken çocukluk araştırmaları uygulama yöntemlerini bilmek
-Erken çocukluk araştırmaları ve uygulamaları hakkında yazılı ve sözlü tartışmalar üretebilmek

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. 0-35 ay arası çocukların temel gelişim alanlarını ( bilişsel, fiziksel, dil ve duygusal-sosyal) gelişimsel temel noktalara dikkat ederek anlamak ve öğrenmek
2. Çocuk ve bakıcısı arasındaki ilişkiyi güvenli, sağlıklı, saygılı ve destekleyici çevreye dikkat ederek ve ailede, okulda ve toplumda bağlanma teorisini gözönüne alarak araştırmak
3. Aile ve toplumun erken çocuklukta özellikle öğretmen rolündeki aileye odaklanarak karşılıklı rollerini göstermek
4. 0-35 ay arası çocukların tipik ve atipik gelişimlerini ölçmek için spesifik davranışlarını değerlendiriken etik olmak
5. 0-35 aya çocukları için tüm yönleri ( estetik, bilişsel, dil, fiziksel ve sosyal-duygusal) gözönüne alarak uygun müfredat geliştirmek

Dersin İçeriği

Bu ders, öğrencilere, erken çocuklukta güvenli ve sağlıklı öğrenme ortamları yaratmak ve sürdürmek konusunda çeşitli yöntemleri öğretmeyi amaçlamaktadır.
Öğrenciler erken çocuklukta dil gelişimi, fiziksel ve zihinsel yetkinlikleri geliştirmek konusunda gerekli adımları öğreneceklerdir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları: 1. Gonzales-Mena, Janet, Widmeyer Eyer, Dianne (2004) Infants, Toddlers, and Caregivers, 8th edition. Boston: McGraw Hill Companies. (ISBN # 978-0-07-337854-1) 2. Dombro, Amy L., Colker, Laura J., Dodge, Diane T. (2001) The Creative Curriculum for Infants & Toddlers, Revised Edition. Washington, DC: 3. Harms, Thelma, Jacobs, Ellen V., White, Donna R. (2003) Infant & Toddler Environment Rating Scale. New York: Teachers College Press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 1 % 25
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 6 10 60
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 0 0 0
Ödevler 10 1 10
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı