ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE4010 | Gelişim Psikolojisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Gelişimsel psikolojinin yaşamboyu süregelen temel prensiplerini anlamak . gelişimsel zaman periyotlarının belirleyici özelliklerini anlamak . gelişimsel psikoloji alanında araştırmanın rolünü anlamak . gelişimsel araştırma ve gelişimin yapıtaşları hakkında eleştirel düşünebilmek . günlük hayatta gelişimsel yapıtaşlarını tanımlayabilmek ve uygulayabilmek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; .Psikolojideki temel gelişim teorilerini karşılaştırabilmek .İnsan gelişimindki biyolojik, sosyal ve bilişsel faktörlerin ilişkilerini tanımlamak . Gelişimin her basamağında temel gelişimsel yapıtaşlarını tanımlamak . İnsan gelişimini şekillendiren grup ve bireysel farklılıkları ayırdedebilmek |
Bu dersin amacı gelişimsel psikolojinin esaslarını araştırmaktır. Ders gelişimsel psikolojinin tanıtımı ile başlar, ve tarihçesi ile gelişimsel psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini anlatır. Bu ders insanın yaşamboyu algı, biliş, duygu ve sosyal işlevlerindeki gelişim ve değişimler hakkındaki temel kavramları öğretir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
2) | |||
3) | |||
4) | |||
5) | |||
6) | |||
7) | |||
8) | |||
9) | |||
10) | |||
11) | |||
12) | |||
13) | |||
14) |
Ders Notları: | 1. Berk, L. E. (2014). Development through the Lifespan, Sixth Edition. Boston: Pearson. 2. Santrock, J. W. (2012). Life-Span Development, 14th Edition. New York: McGraw-Hill. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 6 | 10 | 60 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |