ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE3030 | Sosyal ve Duygusal Gelişim | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, okul öncesi çağındaki çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerini ayrıntılı olarak incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Okul öncesi dönemdeki sosyal ve duygusal gelişimi ilgili teori ve araştırmalarla tanımlar. 2. Genetik ve kalıtsal faktörlerin sosyal ve duygusal gelişimdeki rolünü tartışır. 3. Makrodan mikro sistemlere gelişimdeki sosyo-kültürel etkileri açıklar. Okul öncesi eğitim kurumlarındaki uygulamalı çalışmalar sırasında öğretim yöntemlerini uygulayabileceklerdir. |
Küçük çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerini multidisipliner bir bilimsel bakış açısıyla inceleyen geniş tabanlı bir derstir. Sosyal ve duygusal gelişimin hem teorik hem pratik yönleri çok kültürlülük bağlamında sunulacak ve incelenecektir. Ayrıca gelişim üzerindeki sosyo-kültürel ve psikolojik etkiler vurgulanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgilendirme | ||
2) | Çocuk gelişimine ait temel kavramlar | ||
3) | Büyüme ve gelişmeyi etkileyen faktörler | ||
4) | Okul öncesi dönemde sosyal gelişim | ||
5) | Okul öncesi dönemde sosyal gelişim | ||
6) | Okul öncesi dönemde sosyal gelişim | ||
7) | Okul öncesi dönemde sosyal gelişimin değerlendirilmesi | ||
8) | Ara sınav | ||
9) | Okul öncesi dönemde duygusal gelişim | ||
10) | Okul öncesi dönemde duygusal gelişim | ||
10) | Okul öncesi dönemde duygusal gelişim | ||
12) | Okul öncesi dönemde duygusal gelişimin değerlendirilmesi | ||
13) | Proje ödevlerinin sunumu | ||
14) | Proje ödevlerinin sunumu |
Ders Notları: | • McDevitt, T. M. & Ormrod, J. E. (2010). Child development and education. Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice Hall. • Copple, C. & Bredekamp, S. (2008). Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8. (3rd. ed.). Washington, DC: NAEYC. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 25 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 75 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 94 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |