ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE3030 Sosyal ve Duygusal Gelişim Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Dersin amacı, okul öncesi çağındaki çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerini ayrıntılı olarak incelemektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1. Okul öncesi dönemdeki sosyal ve duygusal gelişimi ilgili teori ve araştırmalarla tanımlar.
2. Genetik ve kalıtsal faktörlerin sosyal ve duygusal gelişimdeki rolünü tartışır.
3. Makrodan mikro sistemlere gelişimdeki sosyo-kültürel etkileri açıklar. Okul öncesi eğitim kurumlarındaki uygulamalı çalışmalar sırasında öğretim yöntemlerini uygulayabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Küçük çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerini multidisipliner bir bilimsel bakış açısıyla inceleyen geniş tabanlı bir derstir. Sosyal ve duygusal gelişimin hem teorik hem pratik yönleri çok kültürlülük bağlamında sunulacak ve incelenecektir. Ayrıca gelişim üzerindeki sosyo-kültürel ve psikolojik etkiler vurgulanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgilendirme
2) Çocuk gelişimine ait temel kavramlar
3) Büyüme ve gelişmeyi etkileyen faktörler
4) Okul öncesi dönemde sosyal gelişim
5) Okul öncesi dönemde sosyal gelişim
6) Okul öncesi dönemde sosyal gelişim
7) Okul öncesi dönemde sosyal gelişimin değerlendirilmesi
8) Ara sınav
9) Okul öncesi dönemde duygusal gelişim
10) Okul öncesi dönemde duygusal gelişim
10) Okul öncesi dönemde duygusal gelişim
12) Okul öncesi dönemde duygusal gelişimin değerlendirilmesi
13) Proje ödevlerinin sunumu
14) Proje ödevlerinin sunumu

Kaynaklar

Ders Notları: • McDevitt, T. M. & Ormrod, J. E. (2010). Child development and education. Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice Hall. • Copple, C. & Bredekamp, S. (2008). Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8. (3rd. ed.). Washington, DC: NAEYC.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler 1 % 25
Seminer % 0
Ara Sınavlar 1 % 25
Ara Juri % 0
Final 1 % 50
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 25
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 75
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 20 20
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı