ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE3010 | Beyin ve Öğrenme | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | 1. Dersi alan öğrenciler yavaş öğrenen ve hızlı öğrenenlerin farklılık nedenlerini inceleyeceklerdir. 2. Öğrencinin bilgiyi alma,uzun süreli bellekte tutma ve hatırlama faktörlerini inceleyeceklerdir. 3. Öğrenciler öğrenmenin ve verimli ders hazırlama arasında bağlantı kurarak nasıl verimli ders hazırlayacaklarını ve öğreteceklerini anlayacaklardır. Öğrenciler öğrenmeyi etkileyen faktörleri anlayarak sınıfta pozitif öğrenme ortamını maximize etmeyi öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; . beyin temelli öğrenmenin ilkelerini anlamak . öğrenmeyi kolaylaştıran pedagojik yaklaşımları ve stratejileri belirlemek . beyin temelli öğrenme teorisi ve müfredat arasındaki bağlantıyı belirlemek . öğretmenleri eğitecek ve yeni kaynaklar yaratacak yeni stratejiler geliştirmek |
Bu ders beynin nasıl çalıştığı ile verimli öğrenme/öğretme teknikleri arasındaki ilişkiyi göstermek için hazırlanmıştır. Bu ders öğretime yenilikçi bir anlayış getirerek öğretmenlere duygusal olarak destekleyici bir öğrenme ortamı yaratarak öğrencilerin derse ilgisinin nasıl çekileceğini gösterecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
2) | |||
3) | |||
4) | |||
5) | |||
6) | |||
7) | |||
8) | |||
9) | |||
10) | |||
11) | |||
12) | |||
13) | |||
14) |
Ders Notları: | 1 Sousa. D.A.How the Brain Learns (3rd ed.) 2. Jensen, E. Brain-Based Learning: The New Paradigm of Teaching ;2nd Edition, 2008 3. Hardiman, M. (2003). Connecting brain research with effective teaching: The Brain-Targeted Teaching Model. Lanham, MD: Rowman & Littlefield. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 6 | 10 | 60 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |