ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE3010 Beyin ve Öğrenme Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: 1. Dersi alan öğrenciler yavaş öğrenen ve hızlı öğrenenlerin farklılık nedenlerini inceleyeceklerdir.
2. Öğrencinin bilgiyi alma,uzun süreli bellekte tutma ve hatırlama faktörlerini inceleyeceklerdir.
3. Öğrenciler öğrenmenin ve verimli ders hazırlama arasında bağlantı kurarak nasıl verimli ders hazırlayacaklarını ve öğreteceklerini anlayacaklardır. Öğrenciler öğrenmeyi etkileyen faktörleri anlayarak sınıfta pozitif öğrenme ortamını maximize etmeyi öğreneceklerdir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
. beyin temelli öğrenmenin ilkelerini anlamak
. öğrenmeyi kolaylaştıran pedagojik yaklaşımları ve stratejileri belirlemek
. beyin temelli öğrenme teorisi ve müfredat arasındaki bağlantıyı belirlemek
. öğretmenleri eğitecek ve yeni kaynaklar yaratacak yeni stratejiler geliştirmek

Dersin İçeriği

Bu ders beynin nasıl çalıştığı ile verimli öğrenme/öğretme teknikleri arasındaki ilişkiyi göstermek için hazırlanmıştır. Bu ders öğretime yenilikçi bir anlayış getirerek öğretmenlere duygusal olarak destekleyici bir öğrenme ortamı yaratarak öğrencilerin derse ilgisinin nasıl çekileceğini gösterecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları: 1 Sousa. D.A.How the Brain Learns (3rd ed.) 2. Jensen, E. Brain-Based Learning: The New Paradigm of Teaching ;2nd Edition, 2008 3. Hardiman, M. (2003). Connecting brain research with effective teaching: The Brain-Targeted Teaching Model. Lanham, MD: Rowman & Littlefield.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 1 % 25
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 6 10 60
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 0 0 0
Ödevler 10 1 10
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı