ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE2030 | Erken Çocuklukta Dil ve Öğretim | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Amaçlar: 1. Yaşı küçük öğrencilerin özellikleriyle eşleştirmek 2. İletişim için ortam oluşturmak 3. Her 3 yöntem ile iletişim kurabilme 4. Kişilerarası iletişime odaklanma: partner ve küçük gruplar 5. Erken yaş dil sınıflarında okuma yazmayı geliştirmek 6. Dizayn Talimatlari: Müfredat, ünite ve ders tasarımı için entegre tematik plan 7. Öğrencilerin ve programların gelişmesi için ölçmeyi kullanma 8. Erken yaş dil sınıflarının idaresi 9. Sınıfta kültürü deneyimlemek 10. İçeriği dil ve kültürle ilişkilendirmek 11. Programları başarıdan yoğun pratiğe kadar öğrenmek 12. Etkili materyal ve kaynak kullanımı 13. Dili hayata geçirmek 14. Dil ve teknoloji 15. Programları erken yaş dil programlarının gerekçesini açıklama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ogrenciler sinifin sonunda bu amaclar yapabilecekler. 1. Yaşı küçük öğrencilerin özellikleriyle eşleştirmek 2. İletişim için ortam oluşturmak 3. Her 3 yöntem ile iletişim kurabilme 4. Kişilerarası iletişime odaklanma: partner ve küçük gruplar 5. Erken yaş dil sınıflarında okuma yazmayı geliştirmek 6. Dizayn Talimatlari: Müfredat, ünite ve ders tasarımı için entegre tematik plan 7. Öğrencilerin ve programların gelişmesi için ölçmeyi kullanma 8. Erken yaş dil sınıflarının idaresi 9. Sınıfta kültürü deneyimlemek 10. İçeriği dil ve kültürle ilişkilendirmek 11. Programları başarıdan yoğun pratiğe kadar öğrenmek 12. Etkili materyal ve kaynak kullanımı 13. Dili hayata geçirmek 14. Dil ve teknoloji 15. Programları erken yaş dil programlarının gerekçesini açıklama |
Ders Tanımı Dersin ana konusu küçük çocuklara ingilizce öğretmeye dair teori ve pratiğin tanıtılmasıdır. Ders esnasında öğrenciler özellikle küçük çocuklar için tasarlanmış olan ve dil öğrenimini destekleyen çeşitli etkinliklerde bulunacaklardır. Bu etkinliklerin bazıları şarkı, tezahürat/slogan, şiir, tekerleme, parmak oyunları ve hikaye anlatmayı içermektedir. Anlamlı bir bağlam içerisinde yabancı dil öğretmeye dair değişik yaklaşımları tartışacağız. Öğrenciler dil öğrenimini anlaşılır kılma ve dil öğrenmede risk almayı teşvik edici tekniklere dair paylaşımlarda bulunacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
2) | |||
3) | |||
4) | |||
5) | |||
6) | |||
7) | |||
8) | |||
9) | |||
10) | |||
11) | |||
12) | |||
13) | |||
14) |
Ders Notları: | Curtain, Helen, I., and Pesola, Carol, A. (2010). Languages and Children: Making the Match, New Languages for YOung Learners, Grades K-8 4/E. Pearson: New York, New York. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 6 | 10 | 60 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |