ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE2030 Erken Çocuklukta Dil ve Öğretim Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Amaçlar:
1. Yaşı küçük öğrencilerin özellikleriyle eşleştirmek
2. İletişim için ortam oluşturmak
3. Her 3 yöntem ile iletişim kurabilme
4. Kişilerarası iletişime odaklanma: partner ve küçük gruplar
5. Erken yaş dil sınıflarında okuma yazmayı geliştirmek
6. Dizayn Talimatlari: Müfredat, ünite ve ders tasarımı için entegre tematik plan
7. Öğrencilerin ve programların gelişmesi için ölçmeyi kullanma
8. Erken yaş dil sınıflarının idaresi
9. Sınıfta kültürü deneyimlemek
10. İçeriği dil ve kültürle ilişkilendirmek
11. Programları başarıdan yoğun pratiğe kadar öğrenmek
12. Etkili materyal ve kaynak kullanımı
13. Dili hayata geçirmek
14. Dil ve teknoloji
15. Programları erken yaş dil programlarının gerekçesini açıklama

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ogrenciler sinifin sonunda bu amaclar yapabilecekler.
1. Yaşı küçük öğrencilerin özellikleriyle eşleştirmek
2. İletişim için ortam oluşturmak
3. Her 3 yöntem ile iletişim kurabilme
4. Kişilerarası iletişime odaklanma: partner ve küçük gruplar
5. Erken yaş dil sınıflarında okuma yazmayı geliştirmek
6. Dizayn Talimatlari: Müfredat, ünite ve ders tasarımı için entegre tematik plan
7. Öğrencilerin ve programların gelişmesi için ölçmeyi kullanma
8. Erken yaş dil sınıflarının idaresi
9. Sınıfta kültürü deneyimlemek
10. İçeriği dil ve kültürle ilişkilendirmek
11. Programları başarıdan yoğun pratiğe kadar öğrenmek
12. Etkili materyal ve kaynak kullanımı
13. Dili hayata geçirmek
14. Dil ve teknoloji
15. Programları erken yaş dil programlarının gerekçesini açıklama

Dersin İçeriği

Ders Tanımı
Dersin ana konusu küçük çocuklara ingilizce öğretmeye dair teori ve pratiğin tanıtılmasıdır. Ders esnasında öğrenciler özellikle küçük çocuklar için tasarlanmış olan ve dil öğrenimini destekleyen çeşitli etkinliklerde bulunacaklardır. Bu etkinliklerin bazıları şarkı, tezahürat/slogan, şiir, tekerleme, parmak oyunları ve hikaye anlatmayı içermektedir. Anlamlı bir bağlam içerisinde yabancı dil öğretmeye dair değişik yaklaşımları tartışacağız. Öğrenciler dil öğrenimini anlaşılır kılma ve dil öğrenmede risk almayı teşvik edici tekniklere dair paylaşımlarda bulunacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları: Curtain, Helen, I., and Pesola, Carol, A. (2010). Languages and Children: Making the Match, New Languages for YOung Learners, Grades K-8 4/E. Pearson: New York, New York.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 6 10 60
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 0 0 0
Ödevler 10 1 10
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı