ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE2020 Erken Çocukluk Döneminde Okuma Yöntemleri Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: 1. Okumanın ve yazmanın; dinlemenin ve konuşmanın ilişkisine yönelik bir anlayış geliştirir.
2. Okuryazarlık öğrenmeyi desteklemek için öğretim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
3. Bunu desteklemek için gelişen okuryazarlık ve dizaynların kavrayışlarını kurar.
4. Çocukların okuma-yazma gelişimini ve büyümesini sağlamak için etkili teknikleri ve stratejileri kullanır.
5. Öğrencilere yeni bir bilgiyi eski bir bilgiyle bağlantılamayı öğretir.
6. Basılı, basılı olmayan ve elektronik başvuru stratejileri bulmak ve kullanmak için fırsatlar sağlar.
7. Teknoloji tabanlı olanlar da dahil olmak üzere okur-yazarlık için öğretim materyallerini seçip değerlendirir.
8. Öğrencilere bazı yazı türleri için en uygun stratejileri planlamayı öğretir.
9. Öğrencilere kendi yazılarının taslağını oluşturmayı, gözden geçirmeyi ve düzenlemeyi öğretir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Okumanın ve yazmanın; dinlemenin ve konuşmanın ilişkisine yönelik bir anlayış geliştirir.
2. Okuryazarlık öğrenmeyi desteklemek için öğretim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
3. Bunu desteklemek için gelişen okuryazarlık ve dizaynların kavrayışlarını kurar.
4. Çocukların okuma-yazma gelişimini ve büyümesini sağlamak için etkili teknikleri ve stratejileri kullanır.
5. Öğrencilere yeni bir bilgiyi eski bir bilgiyle bağlantılamayı öğretir.
6. Basılı, basılı olmayan ve elektronik başvuru stratejileri bulmak ve kullanmak için fırsatlar sağlar.
7. Teknoloji tabanlı olanlar da dahil olmak üzere okur-yazarlık için öğretim materyallerini seçip değerlendirir.
8. Öğrencilere bazı yazı türleri için en uygun stratejileri planlamayı öğretir.
9. Öğrencilere kendi yazılarının taslağını oluşturmayı, gözden geçirmeyi ve düzenlemeyi öğretir.

Dersin İçeriği

Bu ders okuma ve yazma uygulamaları üzerinde durmaktadır. Dersin odağı çocuklara kendilerini okuyan ve yazan olarak algılamalarını öğretmektir. Tahmin etme ve onaylama, tekrar anlatma, dili deneyimleme aktiviteleri, okuryazar çevreleri ve okuryazar müdahale aktiviteleri gibi anlama ve kavrama stratejileri; yazarlık süreci, okuryazarlık zevki ve özgün sesli ve sessiz okuma uygulamaları ile yaşa uygun deneyimlerle ilişkilendirilecektir. Okumayı öğretmede eğitimde/okuryazarlıkta ingilizce kullanımı, kültürlerarası literatür, özgün değerlendirme, farklı zekalara hitap eden öğretim tarzı ve araştırma ve teknoloji kullanımı gibi yöntemlerin uygun kullanımı öğretmenlere bireysel ihtiyaçları karşılayarak öğretmelerini öğretecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları: Cunningham, Patricia M. & Richard L. Allington. (2007) Classrooms that work; they can all read and write. Pearson: New York.
Diğer Kaynaklar: Morrow, Lesley M. (2012) Literacy Development in the Early Years. Pearson: New York. Bear, D. Helman, I.., Invernizzi, M., Templeton,, S., & Johnston, F. (2007), Words Their Way With English Learners. Upper Saddle River NJ: Merril Prentice Hall.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 6 10 60
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 0 0 0
Ödevler 10 1 10
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı