MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE3002 | Müzik ve Hareket | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Amaçlar: 1.Okul öncesi öğrencilerine müzik, yaratıcı drama ve görsel sanatları öğretme sürecinin anlaşılması 2. Yaratıcılığın geliştirilmesine yönelik sanatsal aktivitelerin şekillendirilmesi 3. Ohio Early Learning and Fine Arts Standards, NAEYC, ve CEC standartlarının öğrenilmesi ve uygulanması 4. Yaratıcı öğrenme etkinliklerinin eğitim teorisi, gelişimsel uygulamalar ve estetikle bağdaştırılması 5. Her öğrencinin eğitimsel gelişimine yönelik otantik ve gelişimine uygun değerlendirmelerin yapılabilmesi 6. Sosyal gelişmeyi artırmak için yardımsever sanatçı toplumunu teşvik eden yaratıcı öğrenme fırsatlarının oluşturulması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ogrenciler dersin bitirdikten sonra bu amaclari yapabilecekler. 1.Okul öncesi öğrencilerine müzik, yaratıcı drama ve görsel sanatları öğretme sürecinin anlaşılması 2. Yaratıcılığın geliştirilmesine yönelik sanatsal aktivitelerin şekillendirilmesi 3. Ohio Early Learning and Fine Arts Standards, NAEYC, ve CEC standartlarının öğrenilmesi ve uygulanması 4. Yaratıcı öğrenme etkinliklerinin eğitim teorisi, gelişimsel uygulamalar ve estetikle bağdaştırılması 5. Her öğrencinin eğitimsel gelişimine yönelik otantik ve gelişimine uygun değerlendirmelerin yapılabilmesi 6. Sosyal gelişmeyi artırmak için yardımsever sanatçı toplumunu teşvik eden yaratıcı öğrenme fırsatlarının oluşturulması |
Okulöncesi dönem çocukları için yaratıcı sanat etkinlikleri; okulöncesi dönemde resim, müzik dans, drama öğrenimi; sanat ve çocuk edebiyatı; sanat etkinliklerini matematik, fen, sosyal bilimler, dil öğretimi ile kaynaştırma; yaratıcılık ve yaratıcı düşünme gelişimi; yaratıcılığı etkileyen toplumsal ve kültürel etmenler; okulöncesinde sanat eğitimi öğrenme ortamları tasarımı; okulöncesi sanat öğreniminin değerlendirilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
2) | |||
3) | |||
4) | |||
5) | |||
6) | |||
7) | |||
8) | |||
9) | |||
10) | |||
11) | |||
12) | |||
13) | |||
14) |
Ders Notları: | Isenberg, J. & Jalongo, M. R. (2010). Creative thinking and arts-based learning: Preschool through fourth grade. Upper Saddle River, Nj: Merrill |
Diğer Kaynaklar: | • Edwards, L. (2010). The creative arts: A process approach for teachers and children. New Jersey, NJ:Merrill • Herr, J. (2012). Creative resources for the early childhood classroom. Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 8 | 10 | 80 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 8 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |