MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE3002 Müzik ve Hareket Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Amaçlar:
1.Okul öncesi öğrencilerine müzik, yaratıcı drama ve görsel sanatları öğretme sürecinin anlaşılması
2. Yaratıcılığın geliştirilmesine yönelik sanatsal aktivitelerin şekillendirilmesi
3. Ohio Early Learning and Fine Arts Standards, NAEYC, ve CEC standartlarının öğrenilmesi ve uygulanması
4. Yaratıcı öğrenme etkinliklerinin eğitim teorisi, gelişimsel uygulamalar ve estetikle bağdaştırılması
5. Her öğrencinin eğitimsel gelişimine yönelik otantik ve gelişimine uygun değerlendirmelerin yapılabilmesi
6. Sosyal gelişmeyi artırmak için yardımsever sanatçı toplumunu teşvik eden yaratıcı öğrenme fırsatlarının oluşturulması

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ogrenciler dersin bitirdikten sonra bu amaclari yapabilecekler.
1.Okul öncesi öğrencilerine müzik, yaratıcı drama ve görsel sanatları öğretme sürecinin anlaşılması
2. Yaratıcılığın geliştirilmesine yönelik sanatsal aktivitelerin şekillendirilmesi
3. Ohio Early Learning and Fine Arts Standards, NAEYC, ve CEC standartlarının öğrenilmesi ve uygulanması
4. Yaratıcı öğrenme etkinliklerinin eğitim teorisi, gelişimsel uygulamalar ve estetikle bağdaştırılması
5. Her öğrencinin eğitimsel gelişimine yönelik otantik ve gelişimine uygun değerlendirmelerin yapılabilmesi
6. Sosyal gelişmeyi artırmak için yardımsever sanatçı toplumunu teşvik eden yaratıcı öğrenme fırsatlarının oluşturulması

Dersin İçeriği

Okulöncesi dönem çocukları için yaratıcı sanat etkinlikleri; okulöncesi dönemde resim, müzik dans, drama öğrenimi; sanat ve çocuk edebiyatı; sanat etkinliklerini matematik, fen, sosyal bilimler, dil öğretimi ile kaynaştırma; yaratıcılık ve yaratıcı düşünme gelişimi; yaratıcılığı etkileyen toplumsal ve kültürel etmenler; okulöncesinde sanat eğitimi öğrenme ortamları tasarımı; okulöncesi sanat öğreniminin değerlendirilmesi

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları: Isenberg, J. & Jalongo, M. R. (2010). Creative thinking and arts-based learning: Preschool through fourth grade. Upper Saddle River, Nj: Merrill
Diğer Kaynaklar: • Edwards, L. (2010). The creative arts: A process approach for teachers and children. New Jersey, NJ:Merrill • Herr, J. (2012). Creative resources for the early childhood classroom. Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 8 10 80
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 3 8 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 8 48
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 1 3 3
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı