MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE2004 | Erken Çocuklukta Matematik ve Fen Bilgisi Öğretimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | 1. Bilişsel gelişim sıralaması ile matematik ve fen bilimleri öğrenmeyi ilişkilendirir 2. Sıralı matematik kavramları gelişimi sırasını özetler 3. Çocuklar için uygun bilimsel kavramları listeler 4. Matematik kavramlarının gelişiminin çocukların düşünme becerilerini nasıl ilerlettiğini tanımlar 5. Çocukların fen bilimleri kavramlarını ve süreçlerini aktif ve uygulamalı olarak keşfinin onların bilişsel gelişimlerini ve dünyayı algılamalarını nasıl geliştirdiğini açıklar 6. Bilişsel gelişim teorilerini matematik ve bilimle olan ilişkileri açısından karşılaştırır 7. Beyin gelişiminin kavram oluşumunu nasıl etkilediğini özetler 8. Matematik ve fen bilimleri kavramlarının öğrenilmesinde cinsiyetler arası benzerlik ve farklılıkları karşılaştır 1. Bilimsel süreci ve bilimsel sürecin erken çocukluk döneminde iç ve dış mekân öğrenme çevrelerine uygulanmasını açıklar 9. Çocukların kendilerini yetkin birer bilimsel kâşif olarak görmeleri için nasıl teşvik edileceğini açıklar 10. Çocukların bilimsel düşünebilme becerilerini ilerletme yollarını tanımlar (örn.: gözlemleme, tanımlama, sınıflandırma ve sıralama imkânları sunarak) 11. Etraflarındaki dünyayı araştırma ve bir şeyler keşfetmelerini teşvik ederek çocukların doğal merakını besleme yollarını özetler 1. Çocuklarda düşünme ve problem çözme becerilerini ilerletecek stratejiler geliştirir 12. Değişik düşünme şekillerini kapsayan eğitici metotların (örn. araştırma, keşfetme yoluyla öğrenme, problem çözme) çocukların matematiksel ve bilimsel anlayışlarını nasıl geliştirdiğini açıklar 13. Çocukların disiplinler arası ilişkiler kurabilmesi için müfredat içeriğinin çeşitli öğrenme deneyimleriyle nasıl birleştirileceğini açıklar. 14. Müfredat boyunca matematik ve fen bilimlerini bütünleştirme tekniklerini açıklar 15. Çocukların entelektüel meraklarının geliştirilmesi, problem çözmeleri, karar vermeleri ve kritik düşünürler haline gelmelerine yardım etmek için, oyun, küçük projeler, açık uçlu sorular, grup tartışmaları, müşterek öğrenme ve sorgulama deneyimleri içeren gelişimsel olarak uygun metotlar planlar 16. Kızların matematik ve fen bilimlerinde kendilerini yetkin hissetmeleri için yöntemler geliştirmek için beyin fırtınası yapmak 1. Her bir çocuk için keşfetme deneyimi planlama temeli olarak gözlem ve değerlendirmeyi faydalı hale getirir 17. Çeşitli ölçme stratejilerini değerlendirir 18. Ölçme/değerlendirme bilgilerinin nasıl yorumlandığını ve gelişimsel olarak uygun öğrenme aktiviteleri sağlamada kullanıldığını açıklar 19. Çocuğun istenilen sonuçlara ulaşmasındaki gelişimini takip etmek ve öğrenme aktivitelerini planlamada değişik değerlendirme teknikleri kullanır 1. Matematik ve fen bilimleri kavramlarının idrakini destekleyecek gelişimsel Matematik ve fen bilimleri kavramlarını iyileştiren çocuk kitaplarını, programlarını, el becerilerini geliştiren materyalleri gelişimsel uygunluk açısından değerlendiririr 21. Matematik gelişimini ve bilimsel kavramayı geliştirebilecek çeşitli anlamlı ve somut öğrenme deneyimlerinin tanımlanması 22. Teknolojinin felsefi ve fiziksel kullanımının müfredattaki matematik ve fen kavramlarının gelişimini desteklemek için nasıl bütünleştirilebileceğini tartışmak 23. Matematik ve fen kavramlarını geliştirmek için mevcuttaki kültürel içerik barındıran topluluk kaynaklarının keşfi. 24. Özel matematik ve fen kavramlarının gelişimini desteklemek için, gelişimsel olarak uygun olan kültürel çeşitliliği ve cinsiyetçi olmayan etkinlikleri ve materyalleri kullanım. 25. Özel ihtiyaçları olan çocuklar için matematik ve bilim etkinliklerinin, malzeme, donanım ve ortamların uyarlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ders sonunda ogrenciler bunlari yapabilecekler 1. Bilişsel gelişim sıralaması ile matematik ve fen bilimleri öğrenmeyi ilişkilendirir 2. Sıralı matematik kavramları gelişimi sırasını özetler 3. Çocuklar için uygun bilimsel kavramları listeler 4. Matematik kavramlarının gelişiminin çocukların düşünme becerilerini nasıl ilerlettiğini tanımlar 5. Çocukların fen bilimleri kavramlarını ve süreçlerini aktif ve uygulamalı olarak keşfinin onların bilişsel gelişimlerini ve dünyayı algılamalarını nasıl geliştirdiğini açıklar 6. Bilişsel gelişim teorilerini matematik ve bilimle olan ilişkileri açısından karşılaştırır 7. Beyin gelişiminin kavram oluşumunu nasıl etkilediğini özetler 8. Matematik ve fen bilimleri kavramlarının öğrenilmesinde cinsiyetler arası benzerlik ve farklılıkları karşılaştır 1. Bilimsel süreci ve bilimsel sürecin erken çocukluk döneminde iç ve dış mekân öğrenme çevrelerine uygulanmasını açıklar 9. Çocukların kendilerini yetkin birer bilimsel kâşif olarak görmeleri için nasıl teşvik edileceğini açıklar 10. Çocukların bilimsel düşünebilme becerilerini ilerletme yollarını tanımlar (örn.: gözlemleme, tanımlama, sınıflandırma ve sıralama imkânları sunarak) 11. Etraflarındaki dünyayı araştırma ve bir şeyler keşfetmelerini teşvik ederek çocukların doğal merakını besleme yollarını özetler 1. Çocuklarda düşünme ve problem çözme becerilerini ilerletecek stratejiler geliştirir 12. Değişik düşünme şekillerini kapsayan eğitici metotların (örn. araştırma, keşfetme yoluyla öğrenme, problem çözme) çocukların matematiksel ve bilimsel anlayışlarını nasıl geliştirdiğini açıklar 13. Çocukların disiplinler arası ilişkiler kurabilmesi için müfredat içeriğinin çeşitli öğrenme deneyimleriyle nasıl birleştirileceğini açıklar. 14. Müfredat boyunca matematik ve fen bilimlerini bütünleştirme tekniklerini açıklar 15. Çocukların entelektüel meraklarının geliştirilmesi, problem çözmeleri, karar vermeleri ve kritik düşünürler haline gelmelerine yardım etmek için, oyun, küçük projeler, açık uçlu sorular, grup tartışmaları, müşterek öğrenme ve sorgulama deneyimleri içeren gelişimsel olarak uygun metotlar planlar 16. Kızların matematik ve fen bilimlerinde kendilerini yetkin hissetmeleri için yöntemler geliştirmek için beyin fırtınası yapmak 1. Her bir çocuk için keşfetme deneyimi planlama temeli olarak gözlem ve değerlendirmeyi faydalı hale getirir 17. Çeşitli ölçme stratejilerini değerlendirir 18. Ölçme/değerlendirme bilgilerinin nasıl yorumlandığını ve gelişimsel olarak uygun öğrenme aktiviteleri sağlamada kullanıldığını açıklar 19. Çocuğun istenilen sonuçlara ulaşmasındaki gelişimini takip etmek ve öğrenme aktivitelerini planlamada değişik değerlendirme teknikleri kullanır 1. Matematik ve fen bilimleri kavramlarının idrakini destekleyecek gelişimsel Matematik ve fen bilimleri kavramlarını iyileştiren çocuk kitaplarını, programlarını, el becerilerini geliştiren materyalleri gelişimsel uygunluk açısından değerlendiririr 21. Matematik gelişimini ve bilimsel kavramayı geliştirebilecek çeşitli anlamlı ve somut öğrenme deneyimlerinin tanımlanması 22. Teknolojinin felsefi ve fiziksel kullanımının müfredattaki matematik ve fen kavramlarının gelişimini desteklemek için nasıl bütünleştirilebileceğini tartışmak 23. Matematik ve fen kavramlarını geliştirmek için mevcuttaki kültürel içerik barındıran topluluk kaynaklarının keşfi. 24. Özel matematik ve fen kavramlarının gelişimini desteklemek için, gelişimsel olarak uygun olan kültürel çeşitliliği ve cinsiyetçi olmayan etkinlikleri ve materyalleri kullanım. 25. Özel ihtiyaçları olan çocuklar için matematik ve bilim etkinliklerinin, malzeme, donanım ve ortamların uyarlanması. |
Çocuklarda fen ve doğa kavramlarının gelişimi; fen ve doğanın önemi; problem çözme ve bilimsel düşünme becerileri geliştirme; araştırma, gözlem, veri toplama becerileri geliştirme; yaşam döngüsü, üreme, sağlık, vücudumuz, beslenme, dünya, çevre, uzay, madde, güç ve hareket, ısı, ışık ve ses gibi temel fen ve doğa kavramlarının okulöncesi sınıflarında öğretimi; okulöncesi dönem fen ve doğa öğretiminde kullanılan araç ve gereçler; fen ve doğa öğrenme ortamlarının düzenlenmesi; fen öğreniminin değerlendirilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
2) | |||
3) | |||
4) | |||
5) | |||
6) | |||
7) | |||
8) | |||
9) | |||
10) | |||
11) | |||
12) | |||
13) | |||
14) |
Ders Notları: | • Lind, K. K. (2004). Exploring science in early childhood education. New York, NY: Wadsworth Publishing. • Charlesworth, R. &Lind, K K.(2012). Math and science for young children. Clifton Park, NY: Thomson Delmar Learning. • Seefeldt, C., Galper, A., & jones, I. (2012). Active experiences for active children: Science. Columbus, OH: Merrill |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 6 | 8 | 48 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 4 | 4 | 16 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |