MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE1004 Çocuk Gelişimi Kuramları II Güz 3 0 3 9
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: 1- Sifir yastan 8 yasa kadar iligili teorilerin fiziksel, bilissel, sosyal gelisime nasil yaklastiklarini anlamak.
2. Gelisimin cevresel veya dogustan gelen faktorler cercevesinde aciklayan farkli ve tartismali teorileri anlamak.
2. Genetik ve kalitsal faktorlerin bilissel, fiziksel ve psio-sosyal gelisime olan atkisini incelemek.
4. Makrodan mikro duzeye kadar sosyo-kulturel faktorlerin gelisim uzerine etkisini anlamak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Bu giris dersi cocuk gelisimini multidisipliner perpektifte ele almaktadir. Cocuk gelisimi hem teorik hem de pratik anlamda multikulturel perpspektifte ele alinmistir. Ders sifir sekiz yas cocuk gelisimini tarihsel ve bilimsel anlamda ele almaktadir. Gelisim biyolojik, psikiolojik ve sosyo-kulturel boyutta ele alinmaktadir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları: McDevitt, T. M. & Ormrod, J. E. (2010). Child development an education. Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice Hall. Copple, C. & Bredekamp, S. (2008). Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8. (3rd. ed.). Washington, DC: NAEYC. (ISBN 13: 978-1-928896-64-7)
Diğer Kaynaklar: McDevitt, T. M. & Ormrod, J. E. (2010). Child development an education. Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice Hall. Copple, C. & Bredekamp, S. (2008). Developmentally appropriate practice in early childhood programs serving children from birth through age 8. (3rd. ed.). Washington, DC: NAEYC. (ISBN 13: 978-1-928896-64-7)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 1 % 25
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 10 14 140
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 2 2 4
Proje 0 0 0
Ödevler 10 2 20
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 298

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı