MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE2001 İlköğretim için Okul Hazırlığı ve Programları Güz 3 0 3 6
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Dersin Amacı: Çocukların okula hazır olmaları konusunda farklılıklar olabileceğini anlamak
Okula ve yüksek risk içeren faktörlere hazır olmama
Çocukların okula hazır olmaları üzerindeki bir çok etkinin anlaşılması
Farklı ilkokul programları
Okula hazır olma konusundaki eksiklikleri anlamak
Transaksiyonel ve ekolojik modeler ve okula hazır olmak
Beyin gelişimi ve akademik beceri kazanımında aile süreçlerinin etkisi
Okula hazır olmayı destekleyen aile süreçleri
Okula hazır olmayı harekete geçiren özel davranışlar ve bağlamsal kararlar
Ebeveynliğin ve okula hazır olma çerçevesindeki beyin gelişimi faktörleri üzerindeki etkisi

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ogrenciler ders sonunda bunlari yapabilecekler
Çocukların okula hazır olmaları konusunda farklılıklar olabileceğini anlamak
Okula ve yüksek risk içeren faktörlere hazır olmama
Çocukların okula hazır olmaları üzerindeki bir çok etkinin anlaşılması
Farklı ilkokul programları
Okula hazır olma konusundaki eksiklikleri anlamak
Transaksiyonel ve ekolojik modeler ve okula hazır olmak
Beyin gelişimi ve akademik beceri kazanımında aile süreçlerinin etkisi
Okula hazır olmayı destekleyen aile süreçleri
Okula hazır olmayı harekete geçiren özel davranışlar ve bağlamsal kararlar
Ebeveynliğin ve okula hazır olma çerçevesindeki beyin gelişimi faktörleri üzerindeki etkisi

Dersin İçeriği

Bu ders anaokuluna veya ilkokula başlayacak olan çocukların okula başlamaya hazır olma durumları üzerine yoğunlaşmaktadır. Çocukların ilkokulda başarılı olabilmeleri için sahip olmaları gereken bir çok beceri üzerinden geçilecektir. Geçiş dönemine ek olarak bir çok ilkokul programı analiz edilip tartışılacaktır. Okula hazırlık üstünde durulurken kapsayıcı tema aynı zamanda kültür ve aile çerçevesinde her çocuğa özgü bireysel ihtiyaçların karşılanması olacaktır.
Ders

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları: Booth, Alan, &Crouter, Ann, A., (2008) Disparities in School Readiness: How Families Contribute to Transitions into School . Lawrence Erbaum: New York, New York.
Diğer Kaynaklar: Booth, Alan, &Crouter, Ann, A., (2008) Disparities in School Readiness: How Families Contribute to Transitions into School . Lawrence Erbaum: New York, New York.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 1 % 25
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 35
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 6 10 60
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 1 1
Proje 0 0 0
Ödevler 10 1 10
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı