MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE2001 | İlköğretim için Okul Hazırlığı ve Programları | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Dersin Amacı: | Çocukların okula hazır olmaları konusunda farklılıklar olabileceğini anlamak Okula ve yüksek risk içeren faktörlere hazır olmama Çocukların okula hazır olmaları üzerindeki bir çok etkinin anlaşılması Farklı ilkokul programları Okula hazır olma konusundaki eksiklikleri anlamak Transaksiyonel ve ekolojik modeler ve okula hazır olmak Beyin gelişimi ve akademik beceri kazanımında aile süreçlerinin etkisi Okula hazır olmayı destekleyen aile süreçleri Okula hazır olmayı harekete geçiren özel davranışlar ve bağlamsal kararlar Ebeveynliğin ve okula hazır olma çerçevesindeki beyin gelişimi faktörleri üzerindeki etkisi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Ogrenciler ders sonunda bunlari yapabilecekler Çocukların okula hazır olmaları konusunda farklılıklar olabileceğini anlamak Okula ve yüksek risk içeren faktörlere hazır olmama Çocukların okula hazır olmaları üzerindeki bir çok etkinin anlaşılması Farklı ilkokul programları Okula hazır olma konusundaki eksiklikleri anlamak Transaksiyonel ve ekolojik modeler ve okula hazır olmak Beyin gelişimi ve akademik beceri kazanımında aile süreçlerinin etkisi Okula hazır olmayı destekleyen aile süreçleri Okula hazır olmayı harekete geçiren özel davranışlar ve bağlamsal kararlar Ebeveynliğin ve okula hazır olma çerçevesindeki beyin gelişimi faktörleri üzerindeki etkisi |
Bu ders anaokuluna veya ilkokula başlayacak olan çocukların okula başlamaya hazır olma durumları üzerine yoğunlaşmaktadır. Çocukların ilkokulda başarılı olabilmeleri için sahip olmaları gereken bir çok beceri üzerinden geçilecektir. Geçiş dönemine ek olarak bir çok ilkokul programı analiz edilip tartışılacaktır. Okula hazırlık üstünde durulurken kapsayıcı tema aynı zamanda kültür ve aile çerçevesinde her çocuğa özgü bireysel ihtiyaçların karşılanması olacaktır. Ders |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | |||
2) | |||
3) | |||
4) | |||
5) | |||
6) | |||
7) | |||
8) | |||
9) | |||
10) | |||
11) | |||
12) | |||
13) | |||
14) |
Ders Notları: | Booth, Alan, &Crouter, Ann, A., (2008) Disparities in School Readiness: How Families Contribute to Transitions into School . Lawrence Erbaum: New York, New York. |
Diğer Kaynaklar: | Booth, Alan, &Crouter, Ann, A., (2008) Disparities in School Readiness: How Families Contribute to Transitions into School . Lawrence Erbaum: New York, New York. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 25 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 35 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 6 | 10 | 60 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 10 | 1 | 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |