MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CET4005 Web Tasarımı Güz 2 2 3 4
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BARIŞ ERDOĞAN
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜR ERKUT ŞAHİN
Dersin Amacı: Dersin genel amacı,öğrencilerin tam olarak fonksiyonel bir eğitsel web sitesi tasarımı yapabilmeleridir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Eğitim amaçlı bir web sitesinin nasıl tasarlandığını, geliştirildiğini ve değerlendirildiğini öğreneceklerdir.

Dersin İçeriği

Ders temel dört bölümden oluşmaktadır (Web ortamı, HTML5, Grafikler, Çoklu ortam ve Etkileşim). Bölüm I; web ortamı temel kavramları, çalışma süreci gibi tasarımcıları web ortamında tasarım için hazırlayan konuları kapsamaktadır. Bölüm 2'de HMTL5 tagları ve kullanımı verilmektedir. Bölüm 3'de web grafikleri ve web'de kullanılan web formatları ve web için grafik üretimi anlatılmaktadır. Bölüm 4 ise çokluortam ve etkileşimi kapsamaktadır. Burada webde animasyon kullanımı, ses ve çoklu ortam özelliklerinin tasarımına odaklanılmaktadır. Ayrıca yeni teknolojiler ve tasarım programları (CSS3, HTML5, Javascript, Adobe Edge) üzerinde de durulmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Web ortamı için tasarım ilkeleri
3) Web için grafik tasarımı ve kullanımı
4) Çokluortam ve etkileşim: Web'de animasyon, ses ve etkileşim öğelerinin tasarımı
5) Çokluortam ve etkileşim: Web'de animasyon, ses ve etkileşim öğelerinin tasarımı
6) Web tasarımında yeni teknolojiler
7) HTML5
8) HTML5
9) CSS3
10) Javascript
11) Javascript
12) Eğitim amaçlı web sitesi geliştirme
13) Eğitim amaçlı web sitesi geliştirme
14) Eğitim amaçlı web sitesi geliştirme

Kaynaklar

Ders Notları: Lane, J., Barker, T., Lewis, J.R. & Moscovitz, M. (2012). Foundation Website Creation with HTML5, CSS3, and JavaScript. http://libris.bahcesehir.edu.tr/
Diğer Kaynaklar: Clark, R., Studholme, O., Murphy, C. & Manian, D. (2012). Beginning HTML5 and CSS3. http://libris.bahcesehir.edu.tr/ Pfaffenberger, B. (2004). HTML, XHTML, and CSS bible. Ebook: http://libris.bahcesehir.edu.tr/ Horton, S. (2000). Web teaching guide, London: Yale Unv. Press. [See also http://www.webteachingguide.com/] Lane, J. (2008). Foundation Website Creation with CSS, XHTML, and JavaScript. Ebook: http://libris.bahcesehir.edu.tr/ Lynch, P.L. & Horton, S. (2002).Web Style Guide: Basic Design Principles for Creating Web Sites, http://www.webstyleguide.com/index.html?/contents.html. Morris, T.F. (2010).Web Development and Design Foundations with XHTML (5th Edition). Addison Wesley. W3Shools. http://www.w3schools.com/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 1 % 60
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 30
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 10
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 90
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 0 0 0
Proje 1 35 35
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 111

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı