MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CET2020 | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme | Güz | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAVUZ SAMUR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT Öğ.Gör. AYŞEGÜL PAMUKÇU Doç. Dr. HÜLYA GÜLAY OGELMAN |
Dersin Amacı: | Öğretim amaçlı materyallerin tasarım ilkeleri ve seçme yöntemlerini tanıtmak. Görsel, işitsel, çoklu ortam materyallerinin tasaırmı, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; o Öğretim amaçlarını tanımlayabilcek, o Öğretim materyallerini sınıflandırabilecek, o Uygun öğretim yöntem ve materyalleri seçebilecek, o Materyal tasarım ilkelerini açıklayabilecek, o Öğretim materyallerini (görsel,I işitsel, video ve çoklu ortam) geliştireceilecek, o Materyal geliştirirken yygun mesaj tasarımını kullanabilecek, o Öğretim materyallerinin etkiliğini değerlendirebilecek, o Görsel okuryazarlık becerilerini edinecek, o Grup ile çalışma becerilerini geliştirerek bir grupta üretken olarak çalışabilecek. o Öğretim materyalleri tasarımında etik değerlere dikkat edebilecek. |
Öğretim analizi, amaçların sınıflandırılması, amaç analizi, öğrenen analizi, içeriği planlama, alıştırmaları ve geribildirimi planlama, değerlendirmeyi planlama, iki boyutlu görsel öğrenme-öğretme araçları, klasik eğitim teknolojileri, modern eğitim teknolojileri, işitsel-görsel ve multimedya materyalleri, bu materyallerin ööğrenme ortamında sağladığı avantajlar, öğretim materyali seçim prosedürü, materyallerin tasarım ve geliştirme ilkeleri, materyalleri verimli kullanma; tasarım öğeleri, ders materyali geliştirme yönetimleri, alanla ilgili geliştirilen materyaller, görsel, işitsel ve görsel-işitsel materyallerin geliştirilmesi, öğretim materyallerinin ders ortamında kullanımı. Ortam ve öğretim, ortam kullanımının sistematik planlanması, görsel prensipler, bilgisayar temelli çoklu ortam ve süreç teknolojileri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Derse giriş. Tanışma. Grupları oluşturma. Eğitsel yazılımları değerlendirme ve NASA ders materyalleri | ||
2) | Teknoloji, Ortam ve Öğrenme | ||
3) | Teknoloji ile Girişimcilik | ||
4) | Öğretim Amaçlı Materyaller: Görsel Tasarım İlkeleri | ||
5) | Öğretim Amaçlı Materyaller: Görsel Tasarım İlkeleri | ||
6) | Görsel projelerin sunumu ve tartışma | ||
7) | İşitsel Materyal Tasarım Ilkeleri | ||
8) | İşitsel Materyal Tasarım Ilkeleri | ||
9) | İşitsel projelerin sunumu ve tartışma | ||
10) | Geleneksel ortamlar: öğretim materyalleri ve Gösterimler | ||
11) | Geleneksel ortamlar: Görseller | ||
12) | Teknoloji destekli/temelli öğrenmede trendler | ||
13) | Eğitimde Yenilik | ||
14) | Çoklu ortam projelerin sunumu ve tartışma |
Ders Notları: | Smaldino, S.E., Russell, J.D., Heinich, R. & Molenda, M. (2005). Instructional Technology and Media for Learning, 8.Edt, New Jersey, Pearson Edu. Inc. |
Diğer Kaynaklar: | Alessi, S. and Trollip, S. (2001). Multimedia for Learning: Methods and development (3. Edt.). Needham Heights. MA: Allyn & Bacon. Fleming, M. & Leive W. H. (1993). Instructional Message Design, New Jersey, Edu.Tech.Pub.Inc. Lohr, L.L. (2008). Creating Graphics for Learning and Performance, New Jersey, Pearson Edu. Inc. Mayer, R.E. (2001). Multimedia Learning, New York: Cambridge Unv.Press. Çakır, H., Uluyol, Ç. ve Karadeniz, Ş. (2008). Öğretim Stratejileri, İnternet Temelli Eğitim, Halil İbrahim Yalın (Editör), (s.65-105), Ankara: Nobel Yayıncılık. Karadeniz, Ş. Çakır, H. ve Uluyol, Ç. (2008). Tasarım İlkeleri. İnternet Temelli Eğitim, Halil İbrahim Yalın (Editör), (s.107-163), Ankara: Nobel Yayıncılık. Yalın, H.İ. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Material Geliştirme, Ankara: Nobel Yayıncılık. Karadeniz, Ş. (2006). Öğretim Amaçlı Hiper Metin, Hiper Ortam ve Çoklu Ortamlar İçin Tasarım İpuçları, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Elektronik Eğitim Fakültesi Dergisi, 3 (1). |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Laboratuar | 4 | % 10 |
Uygulama | 4 | % 60 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 25 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 75 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 25 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 4 | 8 | 32 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 4 | 10 | 40 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 117 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |