İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5926 | İşletme ve Yönetimde Güncel Yaklaşımlar | Güz | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi PERİHAN TUĞÇE ASLAN Dr. Öğr. Üyesi EBRU BEYZA BAYARÇELİK Doç. Dr. HATİCE NECLA KELEŞ Dr. Öğr. Üyesi OKAN YAŞAR Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA SUNDU Prof. Dr. SAİT GÜRBÜZ Dr. Öğr. Üyesi BURCU ÖZGE ÖZASLAN ÇALIŞKAN Arş.Gör. ABDULLAH KIRAY |
Dersin Amacı: | Küresel rekabet ortamında organizasyonlarda görev yapan yöneticilerin işletmelerin varlıklarını devam ettirebilmesinde,köklü değişimlere neden olan güncel yaklaşımları bilerek ve uygulayarak hareket etmelerinin önemini vurgulamak,Gerek iş dünyasında gerekse akademik alanda sıkça ele alınan ve örgütsel hedeflere ulaşmada önemli bir yere sahip olan çağdaş yönetimsürecindeki güncel yaklaşımları incelemek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "1. Yönetim ve Organizasyon bilimine ait terimleri açıklar. " "2. Klasik, neoklasik ve modern yönetim düşünce akımlarını açıklar. " "3. Yönetim fonksiyonlarını bilir. " "4. Yeni yönetim tekniklerini bilir. " "5. Organizasyonu oluşturan unsurları bilir ve açıklar. " "6. Organizasyonu çeşitli temellere göre bölümlere ayırır. " "7. Örgüt şeması hazırlayabilir. " "8. Yeni organizasyon model ve tekniklerini bilir. " |
"Küresel rekabet ortamında organizasyonlarda görev yapan yöneticilerin ve işletmelerin varlıklarını devam ettirebilmesinde, köklü değişimlere neden olan güncel yaklaşımlar anlatılır ve uygulayarak hareket etmelerinin önemini vurgulanır. Gerek iş dünyasında gerekse akademik alanda sıkça ele alınan ve örgütsel hedeflere ulaşmada önemli bir yere sahip olan çağdaş yönetim sürecindeki güncel yaklaşımlar detaylı olarak incelenir. " |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Yönetim Düşüncesi Uygulamalarının Gelişimi | ||
2) | Klasik, Neoklasik, Modern, Modern Sonrası Yönetim Yaklaşımları | ||
3) | Stratejik Yönetim | ||
4) | Stratejik Ortaklıklar ve Çok Uluslu Şirketler | ||
5) | Örgüt Yapısının Değişimine Yönelik Teknikler (Kıyaslama, Temel Yetenek, Dış Kaynak Kullanımı, Küçülme, Yalın Yönetim) | ||
6) | Liderlik | ||
7) | Sanal Örgütler | ||
8) | Öğrenen Örgütler | ||
9) | Yaratıcılık ve Yaratıcılık Yönetimi | ||
10) | Kriz Yönetimi | ||
11) | Zaman ve Stres Yönetimi | ||
12) | Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk | ||
13) | Ödev Sunum | ||
13) | Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk | ||
15) | Final |
Ders Notları: | Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınevi, 2015.Özer, Mehmet Akifvd., 21.Yüzyılın Modern YönetimiİçinGeleceğe Yön Veren Yönetim Teorileri, Gazi Kitabevi, 2013.Saruhan, Şadi Can ve Müge Leyla Yıldız, Çağdaş Yönetim Bilimi,Beta Yayınevi, 2017.Ders için gerekli olan makale, not v.b. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılacaktır |
Diğer Kaynaklar: | Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınevi, 2015.Özer, Mehmet Akifvd., 21.Yüzyılın Modern YönetimiİçinGeleceğe Yön Veren Yönetim Teorileri, Gazi Kitabevi, 2013.Saruhan, Şadi Can ve Müge Leyla Yıldız, Çağdaş Yönetim Bilimi,Beta Yayınevi, 2017.Ders için gerekli olan makale, not v.b. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılacaktır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Ara Juri | % 0 | |
Final | 1 | % 50 |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 12 | 36 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 117 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 3 | |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme. | |
2) | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, | |
5) | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme. | |
6) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
7) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. | |
8) | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme | |
9) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
10) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
11) | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
12) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. | |
13) | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | |
14) | Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |