Miksaja giriş: Tarihsel bir genel bakış, Kurulum, sinyal akışı ve organizasyon, Spektral ses işleme: Filtreler ve eşitleme teknikleri, Dinamik ses işleme: Kompresörler, limitörler, exnader, noise gate ve de-esser, Zaman tabanlı ses işleme: Reverb, delay ve diğer modülasyon efektleri, Diğer sinyal işleme araçları ve yazılım otomasyonu, İleri sinyal işleme metotları: Paralel ve side chain kompresyon, doğuşkan ekleme, re-amp ve audio değiştirme, Şan miksajı, Davul miksajı, Diğer enstrüman miksaj yaklaşımları, Stilistik miksaj konseptleri, Monitörler, metreler ve teslim formatları, Uzamsal miksaj. |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Miksaja giriş: Tarihsel bir genel bakış |
|
2) |
Kurulum, sinyal akışı ve organizasyon |
|
3) |
Spektral ses işleme: Filtreler ve eşitleme teknikleri. |
|
4) |
Dinamik ses işleme: Kompresörler, limitörler, exnader, noise gate ve de-esser. |
|
5) |
Zaman tabanlı ses işleme: Reverb, delay ve diğer modülasyon efektleri |
|
6) |
Diğer sinyal işleme araçları ve yazılım otomasyonu |
|
7) |
İleri sinyal işleme metotları: Paralel ve side chain kompresyon, doğuşkan ekleme, re-amp ve audio değiştirme |
|
8) |
Arasınav, audio restorasyon araçları |
|
9) |
Şan miksajı |
|
10) |
Davul miksajı |
|
11) |
Diğer enstrüman miksaj yaklaşımları |
|
12) |
Stilistik miksaj konseptleri |
|
13) |
Monitörler, metreler ve teslim formatları |
|
14) |
Uzamsal miksaj |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Öğrenciler, oyunculuk alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. |
|
2) |
Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. |
|
3) |
Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. |
|
4) |
Oyunculuk konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. |
|
5) |
Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. |
|
6) |
Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. |
|
7) |
Oyunculuk alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. |
|
8) |
Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. |
|
9) |
Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. |
|
10) |
Oyunculuk alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. |
|
11) |
İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. |
|
12) |
İleri Oyunculuk programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. |
|
13) |
İleri Oyunculuk Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. |
|