SES TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
STT5012 | Sinema için Ses Yapımı | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAHYA BURAK TAMER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CEMAL BARKIN ENGİN |
Dersin Amacı: | Kayıt Endüstrisi ve Müzik Üretimi müzik sektörünü inceler. Bu, çeşitli önemli ticari ve yasal kuruluşları, tarihi gelişimi ve gelecek yönelimleri içerir. Müzik üretimi kapsamında kayıt ve müzik şirketi operasyonlarını,gelir yaratma ve dağıtım modellerini, yayın teknolojileri ve trendleri gibi belirli konuları içerir. Ayrıca şarkıların nasıl oluştuğunu ve şarkıların kayıt sürecini ele alır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Müzik üretiminin temel kavramlarını tanımlama 2. Müzik endüstirisi ve temel kavramları 3. Müzik üretim tarihi 4. Büyük ve bağımsız plak şirketlerini tanıtma 5. Yapım şirketleri bölümleri 6. Albüm üretim süreci veüretim analizi 7. Müzik türleri ve üretimini tanımlama |
1. hafta: Müzik üretimi nedir? Temel kavramları nelerdir? 2. hafta: Müzik üretim tarihi, plak şirketleri, Müzik üreticilerinin önemi 3. hafta: Türkiye'de müzik üretimi ve kayıt tarihi 4. hafta: Müzik markaları 5. hafta: Müzik markalarının gelişimi 6. hafta: Yapım şirketleri ve bölümleri 7. hafta: Temel müzik türleri ve özellikleri. Pop, Rock, Caz, Klasik, Arabesk v.s. 8. hafta: Arasınav, temel müzik analizi 9. hafta: Üretim analizi: sanatçıların kimliğini ve müziğini anlama 10. hafta: Müzik ve söz analizi 1: şarkı formları, melodik yapı, aranjman 11. hafta: Müzik ve söz analizi 2: son nokta. Enstrüman ve vokal. 12. hafta: konuk konuşmacı, albüm süreci, yasal süreç, bir üretimin bütçesi 13. hafta: bir ürünün görselleştirilmesi: video, fotoğraf ve grafik tasarımı 14. hafta: üretim psikolojisi, inceleme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | 1. hafta: Müzik üretimi nedir? Temel kavramları nelerdir? | ||
2) | 2. hafta: Müzik üretim tarihi, plak şirketleri, Müzik üreticilerinin önemi | ||
3) | 3. hafta: Türkiye'de müzik üretimi ve kayıt tarihi | ||
4) | 4. hafta: Müzik markaları | ||
5) | 5. hafta: Müzik markalarının gelişimi | ||
6) | 6. hafta: Yapım şirketleri ve bölümleri | ||
7) | 7. hafta: Temel müzik türleri ve özellikleri. Pop, Rock, Caz, Klasik, Arabesk v.s. | ||
8) | 8. hafta: Arasınav, temel müzik analizi | ||
9) | 9. hafta: Üretim analizi: sanatçıların kimliğini ve müziğini anlama | ||
10) | 10. hafta: Müzik ve söz analizi 1: şarkı formları, melodik yapı, aranjman | ||
11) | 11. hafta: Müzik ve söz analizi 2: son nokta. Enstrüman ve vokal. | ||
12) | 12. hafta: konuk konuşmacı, albüm süreci, yasal süreç, bir üretimin bütçesi | ||
14) | 14. hafta: üretim psikolojisi, inceleme |
Ders Notları: | Music Marketing. Editors: Mike King ISBN: 978-0-876-39098-6 Mixing Audio: Concepts, Practices and Tools, Ray Izhaki ISBN: 0240520688 The Mixing Engineer's Handbook, Bobby Owsinski ISBN: 1598632515 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | % 0 | |
Laboratuar | % 0 | |
Uygulama | % 0 | |
Arazi Çalışması | % 0 | |
Derse Özgü Staj | % 0 | |
Küçük Sınavlar | % 0 | |
Ödev | % 0 | |
Sunum | % 0 | |
Projeler | % 0 | |
Seminer | % 0 | |
Ara Sınavlar | % 0 | |
Ara Juri | % 0 | |
Final | % 0 | |
Rapor Teslimi | % 0 | |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 0 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 0 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |