ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
STT5012 Sinema için Ses Yapımı Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YAHYA BURAK TAMER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi CEMAL BARKIN ENGİN
Dersin Amacı: Kayıt Endüstrisi ve Müzik Üretimi müzik sektörünü inceler. Bu, çeşitli önemli ticari ve yasal kuruluşları, tarihi gelişimi ve gelecek yönelimleri içerir. Müzik üretimi kapsamında kayıt ve müzik şirketi operasyonlarını,gelir yaratma ve dağıtım modellerini, yayın teknolojileri ve trendleri gibi belirli konuları içerir. Ayrıca şarkıların nasıl oluştuğunu ve şarkıların kayıt sürecini ele alır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Müzik üretiminin temel kavramlarını tanımlama
2. Müzik endüstirisi ve temel kavramları
3. Müzik üretim tarihi
4. Büyük ve bağımsız plak şirketlerini tanıtma
5. Yapım şirketleri bölümleri
6. Albüm üretim süreci veüretim analizi
7. Müzik türleri ve üretimini tanımlama

Dersin İçeriği

1. hafta: Müzik üretimi nedir? Temel kavramları nelerdir?
2. hafta: Müzik üretim tarihi, plak şirketleri, Müzik üreticilerinin önemi
3. hafta: Türkiye'de müzik üretimi ve kayıt tarihi
4. hafta: Müzik markaları
5. hafta: Müzik markalarının gelişimi
6. hafta: Yapım şirketleri ve bölümleri
7. hafta: Temel müzik türleri ve özellikleri. Pop, Rock, Caz, Klasik, Arabesk v.s.
8. hafta: Arasınav, temel müzik analizi
9. hafta: Üretim analizi: sanatçıların kimliğini ve müziğini anlama
10. hafta: Müzik ve söz analizi 1: şarkı formları, melodik yapı, aranjman
11. hafta: Müzik ve söz analizi 2: son nokta. Enstrüman ve vokal.
12. hafta: konuk konuşmacı, albüm süreci, yasal süreç, bir üretimin bütçesi
13. hafta: bir ürünün görselleştirilmesi: video, fotoğraf ve grafik tasarımı
14. hafta: üretim psikolojisi, inceleme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. hafta: Müzik üretimi nedir? Temel kavramları nelerdir?
2) 2. hafta: Müzik üretim tarihi, plak şirketleri, Müzik üreticilerinin önemi
3) 3. hafta: Türkiye'de müzik üretimi ve kayıt tarihi
4) 4. hafta: Müzik markaları
5) 5. hafta: Müzik markalarının gelişimi
6) 6. hafta: Yapım şirketleri ve bölümleri
7) 7. hafta: Temel müzik türleri ve özellikleri. Pop, Rock, Caz, Klasik, Arabesk v.s.
8) 8. hafta: Arasınav, temel müzik analizi
9) 9. hafta: Üretim analizi: sanatçıların kimliğini ve müziğini anlama
10) 10. hafta: Müzik ve söz analizi 1: şarkı formları, melodik yapı, aranjman
11) 11. hafta: Müzik ve söz analizi 2: son nokta. Enstrüman ve vokal.
12) 12. hafta: konuk konuşmacı, albüm süreci, yasal süreç, bir üretimin bütçesi
14) 14. hafta: üretim psikolojisi, inceleme

Kaynaklar

Ders Notları: Music Marketing. Editors: Mike King ISBN: 978-0-876-39098-6 Mixing Audio: Concepts, Practices and Tools, Ray Izhaki ISBN: 0240520688 The Mixing Engineer's Handbook, Bobby Owsinski ISBN: 1598632515
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam % 0
Laboratuar % 0
Uygulama % 0
Arazi Çalışması % 0
Derse Özgü Staj % 0
Küçük Sınavlar % 0
Ödev % 0
Sunum % 0
Projeler % 0
Seminer % 0
Ara Sınavlar % 0
Ara Juri % 0
Final % 0
Rapor Teslimi % 0
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 0
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı