ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGL2009 | Çocuk Beslenmesi | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYŞEN YALIN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin çocuk beslenmesi hakkında bilgi sahibi olmalarını ve çocukların sağlıklı beslenmelerini izleyebilmelerini ve değerlendirebilmelerini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Çocuk beslenmesi hakkında bilgi sahibi olacak, 2. Çocukların sağlıklı beslenme düzenlerini kontrol edebilecek ve izleyebileceklerdir. |
Çocuk beslenmesi, sağlıklı beslenme için yapılması gerekenler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Ana- çocuk sağlığı | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
2) | Ana-çocuk sağlığı | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
3) | Hamilelikte beslenme | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
4) | Bebeklikte beslenme | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
5) | Bebeklikte beslenme | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
6) | Süt çocuklukta beslenme | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır | |
7) | Süt çocuklukta beslenme | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
8) | Ara sınav | ||
9) | Çocuklukta beslenme | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
10) | Orta çocuklukta beslenme | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
11) | Orta çocuklukta beslenme | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
12) | Beslenme bozuklukları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
13) | Beslenme bozuklukları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır | |
14) | Beslenme bozuklukları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
Ders Notları: | Dersin hocası tarafından hazırlanacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | İnternet, akademik makaleler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 59 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |