ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGL2004 | Görsel Sanatlar Eğitimi | Bahar | 2 | 2 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı sanat ve tasarım ile ilgili temel ilkeler, öğeler, kaynaklar, yöntemler, araç-gereç ve teknikler öğretilerek öğrencilerde tasarım kavramının oluşması ve yaratıcılığın gelişmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Sanat ve tasarım ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olacak, 2. Okul öncesi eğitim kurumlarında sanat faaliyetlerini planlayabilecek ve uygulayabileceklerdir. |
Dersin içeriği şu şekildedir: Sanat ve tasarım konularında genel kavramlar, tasarım ilkeleri, öğeleri, kaynakları, yöntemleri, kompozisyon, araç-gereç ve teknikleri ile ilgili yoğun bilgilerle desteklenen uygulama çalışmaları. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Temel sanat ve çizim kavramları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
2) | Temel sanat ve çizim kavramları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
3) | Temel sanat ve çizim kavramları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
4) | Yaratıcılık ve sanat | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
5) | Çocukta yaratıcılık ve sanat | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
6) | Çocukta yaratıcılık ve sanat | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
7) | Çocukta yaratıcılık ve sanat | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
8) | Ara sınav | ||
9) | Yaratıcılığı geliştirici etkinlikler | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
10) | Yaratıcılığı geliştirici etkinlikler | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
11) | Resim etkinliği | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
12) | Yaratıcılığı geliştirici resim etkinliğini uygulama | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
13) | Sanatsal ve kültürel gezi programı | Şehirdeki gezi mekanları incelenir. | |
14) | Sanatsal ve kültürel gezi programı | Şehirdeki kültürel yerler incelenir. |
Ders Notları: | Yaratıcı Çocuk Etkinlikleri, Sergül Sert, 2012, |
Diğer Kaynaklar: | İnternet ve akademik makaleler. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 1 | % 20 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 40 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | 14 | 28 | |
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 | |
Sunum / Seminer | |||
Proje | 14 | 42 | |
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 143 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | 5 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 2 |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | 3 |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | 2 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | 2 |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | 1 |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | 3 |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | 1 |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 1 |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | 1 |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |