ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGL2002 | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama | Güz Bahar |
1 | 2 | 2 | 3 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYŞEN YALIN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Dersin Amacı: | Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama dersinin amacı öğrencilerin okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama yaparak alan ile ilgili teorik ve pratik bilgilerin birleştirilmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi sahibi olacak, 2. Okul öncesi eğitim kurumlarında planlama yapabileceklerdir. |
Bu ders; okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama, günlük ve aylık plan hazırlama, hazırlanmış etkinlikleri uygulama gibi konuları içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Gözlem | Staj yapılacak anaokuluna ilişkin kaynaklar incelenir. | |
2) | Gözlem | Okul öncesi eğitim kurumuna ilişkin bilgiler incelenir. | |
3) | Bilişsel gelişime yönelik etkinlik hazırlama | Konu ile ilgili literatür incelenir. | |
4) | Bilişsel gelişime yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama | Konu ile ilgili literatür incelenir. | |
5) | Fen ve doğa eğitimine yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama. | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
6) | Fen ve doğa eğitimine yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama. | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
7) | Dil gelişimine yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama. | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
8) | Ara sınav | ||
9) | Dil gelişimine yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
10) | Sanat etkinliği hazırlamak ve uygulamak | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
11) | Sanat etkinliği hazırlamak ve uygulamak | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
12) | Matematik etkinliği hazırlamak ve uygulamak | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
13) | Drama etkinliği hazırlama ve uygulama | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
14) | Müzik etkinliği hazırlama ve uygulama | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
Ders Notları: | Bugün Ne Yapalım? Ceren Kapusuz, Ya-Pa Yayınları, 2000. |
Diğer Kaynaklar: | İnternet ve akademik dergiler. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 10 | % 50 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 0 | % 0 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 0 | % 0 |
Rapor Teslimi | 1 | % 30 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 0 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü | |
Ders Saati | 14 | 42 | |
Laboratuvar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Arazi Çalışması | 14 | 32 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | |||
Sunum / Seminer | |||
Proje | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar | |||
Ara Juri | |||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | |
Rapor Teslimi | |||
Juri | |||
Final | 1 | 2 | |
Toplam İş Yükü | 77 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |