BESLENME VE DİYETETİK (TÜRKÇE,TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL2002 Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama Güz 1 2 2 3
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. AYŞEN YALIN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Dersin Amacı: Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Uygulama dersinin amacı öğrencilerin okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama yaparak alan ile ilgili teorik ve pratik bilgilerin birleştirilmesini sağlamaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1. Okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanan programlar hakkında bilgi sahibi olacak,
2. Okul öncesi eğitim kurumlarında planlama yapabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu ders; okul öncesi eğitim kurumlarında uygulama, günlük ve aylık plan hazırlama, hazırlanmış etkinlikleri uygulama gibi konuları içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gözlem Staj yapılacak anaokuluna ilişkin kaynaklar incelenir.
2) Gözlem Okul öncesi eğitim kurumuna ilişkin bilgiler incelenir.
3) Bilişsel gelişime yönelik etkinlik hazırlama Konu ile ilgili literatür incelenir.
4) Bilişsel gelişime yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama Konu ile ilgili literatür incelenir.
5) Fen ve doğa eğitimine yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama. Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
6) Fen ve doğa eğitimine yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama. Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
7) Dil gelişimine yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama. Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
8) Ara sınav
9) Dil gelişimine yönelik etkinlik hazırlama ve uygulama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) Sanat etkinliği hazırlamak ve uygulamak Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
11) Sanat etkinliği hazırlamak ve uygulamak Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
12) Matematik etkinliği hazırlamak ve uygulamak Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) Drama etkinliği hazırlama ve uygulama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
14) Müzik etkinliği hazırlama ve uygulama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları: Bugün Ne Yapalım? Ceren Kapusuz, Ya-Pa Yayınları, 2000.
Diğer Kaynaklar: İnternet ve akademik dergiler.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 10 % 50
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 0 % 0
Ara Juri 0 % 0
Final 0 % 0
Rapor Teslimi 1 % 30
Juri % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 0
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Arazi Çalışması 14 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Sunum / Seminer
Proje
Ödevler
Küçük Sınavlar
Ara Juri
Ara Sınavlar 1 1
Rapor Teslimi
Juri
Final 1 2
Toplam İş Yükü 77

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
4) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
6) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
7) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek.
8) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
9) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak.
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.