ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGL2013 | Çocuk Hakları | Güz | 2 | 0 | 2 | 2 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Dersin Amacı: | Çocuk Hakları dersi kapsamında, çocuk gelişim uzmanı adaylarının çocuğun hakları ve korunmasını sağlayabilecek yeterliliğe sahip olması hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Çocukların hakları ve haklarının korunması konusunda, 2. Çocuğa yönelik istismar ve ihmal konusunda, 3. Çocuğun haklarının korunmasına yönelik işbirlikleri konusunda bilgi sahibi olacaklardır. |
Çocuk hakları ve koruma yasaları, çocuk hakları ve eşit fırsatlar sunma, çocuk ihmal ve istismarı, çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler, çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama, çocuk hakları ve korunması bu dersin kapsamında yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dünya’da ve Türkiye’de Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları | Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. | |
2) | Çocuk hakları kavramının genel tanımı | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
3) | Çocuk istismarı ve ihmali | Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. | |
4) | Fiziksel istismar | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
5) | Duygusal istismar | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
6) | Cinsel istismar | Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. | |
7) | İhmal | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
8) | Ara sınav | ||
9) | Çocuğun korunmasına yönelik tedbirler | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
10) | Çocuğun korunmasına yönelik tedbirler | Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. | |
11) | Çocuğun korunması ve işbirliği yapılan kuruluşlar | Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. | |
12) | Çocuğun korunması ve işbirliği yapılan kuruluşlar | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
13) | Çocuk hakları ve koruma yasaları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
14) | Çocuk hakları ve koruma yasaları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
Ders Notları: | Çocuk ve Şiddet, Oğuz Polat, Der Yayınları, 2001. |
Diğer Kaynaklar: | Çocuk Hakları ile ilgili akademik dergi ve yayınlar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 45 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | 5 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 1 |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | 1 |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | 5 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | 1 |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | 1 |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | 1 |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | 1 |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 1 |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | 1 |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |