ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGL1008 | Çocukta Oyun ve Drama | Bahar | 1 | 2 | 2 | 6 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN Dr. BÜLENT SEZGİN Öğ.Gör. BİRSEN KILIÇASLAN BİNİCİ |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin, okul öncesi eğitim kurumlarında oyun, drama ve oyun-hareket etkinliklerini planlamasını ve uygulamasını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler, oyun, drama ve oyun-hareket etkinliklerini planlayabilecek ve uygulayabileceklerdir. |
Bu dersin içeriğini; okul öncesi eğitim kurumlarında oyun, drama ve oyun hareket etkinliklerinin planlanması ve uygulanması oluşturmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Oyun ve Oyunun Tanımı | Konu ile ilgili litaretür taraması yapılır. | |
2) | Çocuk ve Oyun | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
3) | Oyun Etkinlikleri Hazırlama | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
4) | Oyun Etkinlikleri Hazırlama | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
5) | Müzik ve Oyun Etkinlikleri Hazırlama | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
6) | Oyun Etkinlikleri Uygulama | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
7) | Oyun etkinlikleri uygulama | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
8) | Ara Sınav | ||
9) | Drama nedir? | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
10) | Okul öncesi eğitimde drama etkinlikleri | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
11) | Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinlikleri | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
12) | Drama etkinliklerini hazırlama | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
13) | Drama etkinliklerinin uygulanması | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
14) | Drama etkinliklerinin uygulanması | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır |
Ders Notları: | Çocuk ve Oyun, Aygen Çakmak ve Fatma Elibol, 2013, Ankara, Vize Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | İnternet ve konu ile ilgili akademik makaleler. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 3 | 3 | 9 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 2 | 6 | 12 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 3 | 12 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | 5 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 5 |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | 4 |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | 3 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | 5 |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | 3 |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | 3 |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | 3 |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 3 |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | 3 |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 3 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 3 |