ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGL1004 | Özel Eğitim II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin özel gereksinimli bireyler ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; 1. Özel gereksinimli bireyler ve eğitimleri hakkında bilgi sahibi olacak, 2. Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlik hazırlayacak ve uygulayacaklardır. |
Öğrenme güçlüğü olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak, bedensel engelli çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak, yaygın gelişim bozukluğu olan çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak, zihinsel engelli çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak , üstün zekalı ve üstün yetenekli çocuklar hakkında bilgi sahibi olmak bu dersin kapsamındadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
2) | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
3) | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜN NEDENLERİ | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
4) | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜN NEDENLERİ | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
5) | ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜNÜ ÖNLEME VE ERKEN TANI ÖĞRENME GÜÇLÜĞÜ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
6) | BEDENSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA BEDENSEL ENGELLİLİK NEDENLERİ | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
7) | BEDENSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI BEDENSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
8) | Ara sınav | ||
9) | YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARI TANILAMA VE SINIFLANDIRMA YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU NEDENLERİ | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
10) | YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞUNU ÖNLEME VE ERKEN TANI | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
11) | YAYGIN GELİŞİM BOZUKLUĞU OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMLERİ | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
12) | ZİHİNSEL ENGELLİLERİ TANILAMA VE SINIFLANDIRMA ZİHİNSEL ENGELLİLİK NEDENLERİ | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
13) | ZİHİNSEL ENGELİ ÖNLEME VE ERKEN TANI | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. | |
14) | ZİHİNSEL ENGELLİLERİN EĞİTİMLERİ | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
Ders Notları: | Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Özel Eğitime Giriş, Neriman Aral ve Figen Gürsoy, Morpa Yayınları, İstanbul:2011 |
Diğer Kaynaklar: | İnternet ve akademik makaleler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | % 0 | |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Derse Özgü Staj | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Sunum / Seminer | 3 | 3 | 9 |
Proje | 2 | 3 | 6 |
Ödevler | 4 | 3 | 12 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 3 | 3 | 9 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 207 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek | 5 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 3 |
3) | Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. | 3 |
4) | Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak | 3 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. | 1 |
6) | Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek | 1 |
7) | Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. | 5 |
8) | Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak | 1 |
9) | Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 2 |
10) | Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. | 1 |
11) | Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 3 |