ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR6026 | Psikoterapi | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Farklı psikoterapi kuramları ve yöntemleri (Psikanalitik, Humanistik, Varoluşçu, Bilişsel-Davranışçı, Gestalt) ve farklı psikoterapi alanları (çocuk-aile-ergen-yetişkin-grup) hakkında temel bir kavramsal çerçeve kazandırarak psikoterapinin etkililiğini sorgulamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Psikoterapi-Psikoterpist, Kuram-Yöntem-Süreç, Semptom kavramlarını tanımlayabilmek. 2.Farklı psikoterapi yöntemlerini sınıflamak, karşılaştırmak ve örneklendirmek. 3. Farklı yöntemler arasındaki ayırd edici noktaları karşılaştırmak 4. Farklı psikoterapi yöntemlerinden ortak mesleki etik ilkeler oluşturmak. 5. Farklı kuramsal ve yöntemsel bilgileri uygulamalı alanlarda kullanabilme |
Kavramsal Tanımlamalar(Psikoterapi-Psikoterapist, Danışan, Kuram, Teknik, Süreç, Semptom, Etik),Psikodinamik Psikoterapi sürecinin özellikleri (Serbest Çağrışım, Aktarım ilişkisi, direnç) ve evreleri (başlangıç-orta-bitiriş),Bilişsel-Davranışçı Terapiler,Grup Terapileri: Temel dinamikler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtılması. | ||
2) | Kavramsal Tanımlamalar(Psikoterapi-Psikoterapist, Danışan, Kuram, Teknik, Süreç, Semptom, Etik) | ||
3) | Psikanalizin keşfi ve çağdaş psikoterapinin doğuşu: Bilinçdışı Kuramı | ||
4) | Psikodinamik Psikoterapi: Ruhsal aygıtın işleyişi, 1. ve 2. Topik Kuram & Dürtü Kuramı | ||
5) | Psikodinamik Psikoterapi sürecinin özellikleri (Serbest Çağrışım, Aktarım ilişkisi, direnç) ve evreleri (başlangıç-orta-bitiriş) | ||
6) | Düşünsel Duygulanımcı Davranış Terapisi | ||
7) | Bilişsel-Davranışçı Terapiler | ||
8) | Humanistik&Varoluşçu Terapiler | ||
9) | Gestalt Terapisi: Temel Yöntem ve Kavramlar | ||
10) | Grup Terapileri: Temel dinamikler | ||
11) | Çocuk Psikoterapisi (M. Klein, A. Freud, D. Winnicott) | ||
12) | Çocuk Psikoterapisi: Çocuk, ailesi ve semptomu + Vaka örneği | ||
13) | Psikoterapinin etkililiği ve psikoterapi etiği | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi. |
Ders Notları: | Her hafta verillecek. |
Diğer Kaynaklar: | Brenner, C., (1998) Psikanaliz Temel Kavramlar, Ankara: Hyb yayncılık Corey G., Theory and practice of counseling and psychoterapy, USA: Thomson Books Freud, S., Yaşamım ve Psikanaliz, İstanbul: Say yayınları Köroğlu E. & Türkçapar H., Psikoterapi yöntemleri. Kuramlar ve Uygulama Yönergeleri, Ankara: Hyb yay. Leahy R. L., Bilişsel terapi uygulamaları, İstanbul : Litera yayıncılık Perls, F. S., Hefferline, R. P. , Goodman, P., (1992) Gestalt terapisi : İçimizdeki Çocuk 1&2, İstanbul: Söz yayıncılık Pomerantz, A. M., Clinical Psychology. Science, Practice and Culture, USA: Sage publications Tura S. M., Günümüzde Psikoterapi, İstanbul: Metis Weiner, R.B., Bornstein, R.P., Principles of Psychotherapy. Promoting Evidence-Based Psychodynamic Practice, USA: Wiley Yalom, I., Varoluşcu Psikoterapi, İstanbul: Kabalcı Yalom, I. Kısa Süreli Grup Terapileri, İstanbul: Kabalcı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 173 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |