ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR6026 Psikoterapi Güz 3 0 3 9
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Farklı psikoterapi kuramları ve yöntemleri (Psikanalitik, Humanistik, Varoluşçu, Bilişsel-Davranışçı, Gestalt) ve farklı psikoterapi alanları (çocuk-aile-ergen-yetişkin-grup) hakkında temel bir kavramsal çerçeve kazandırarak psikoterapinin etkililiğini sorgulamak.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

1. Psikoterapi-Psikoterpist, Kuram-Yöntem-Süreç, Semptom kavramlarını tanımlayabilmek.
2.Farklı psikoterapi yöntemlerini sınıflamak, karşılaştırmak ve örneklendirmek.
3. Farklı yöntemler arasındaki ayırd edici noktaları karşılaştırmak
4. Farklı psikoterapi yöntemlerinden ortak mesleki etik ilkeler oluşturmak.
5. Farklı kuramsal ve yöntemsel bilgileri uygulamalı alanlarda kullanabilme

Dersin İçeriği

Kavramsal Tanımlamalar(Psikoterapi-Psikoterapist, Danışan, Kuram, Teknik, Süreç, Semptom, Etik),Psikodinamik Psikoterapi sürecinin özellikleri (Serbest Çağrışım, Aktarım ilişkisi, direnç) ve evreleri (başlangıç-orta-bitiriş),Bilişsel-Davranışçı Terapiler,Grup Terapileri: Temel dinamikler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması.
2) Kavramsal Tanımlamalar(Psikoterapi-Psikoterapist, Danışan, Kuram, Teknik, Süreç, Semptom, Etik)
3) Psikanalizin keşfi ve çağdaş psikoterapinin doğuşu: Bilinçdışı Kuramı
4) Psikodinamik Psikoterapi: Ruhsal aygıtın işleyişi, 1. ve 2. Topik Kuram & Dürtü Kuramı
5) Psikodinamik Psikoterapi sürecinin özellikleri (Serbest Çağrışım, Aktarım ilişkisi, direnç) ve evreleri (başlangıç-orta-bitiriş)
6) Düşünsel Duygulanımcı Davranış Terapisi
7) Bilişsel-Davranışçı Terapiler
8) Humanistik&Varoluşçu Terapiler
9) Gestalt Terapisi: Temel Yöntem ve Kavramlar
10) Grup Terapileri: Temel dinamikler
11) Çocuk Psikoterapisi (M. Klein, A. Freud, D. Winnicott)
12) Çocuk Psikoterapisi: Çocuk, ailesi ve semptomu + Vaka örneği
13) Psikoterapinin etkililiği ve psikoterapi etiği
14) Dersin değerlendirilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları: Her hafta verillecek.
Diğer Kaynaklar: Brenner, C., (1998) Psikanaliz Temel Kavramlar, Ankara: Hyb yayncılık Corey G., Theory and practice of counseling and psychoterapy, USA: Thomson Books Freud, S., Yaşamım ve Psikanaliz, İstanbul: Say yayınları Köroğlu E. & Türkçapar H., Psikoterapi yöntemleri. Kuramlar ve Uygulama Yönergeleri, Ankara: Hyb yay. Leahy R. L., Bilişsel terapi uygulamaları, İstanbul : Litera yayıncılık Perls, F. S., Hefferline, R. P. , Goodman, P., (1992) Gestalt terapisi : İçimizdeki Çocuk 1&2, İstanbul: Söz yayıncılık Pomerantz, A. M., Clinical Psychology. Science, Practice and Culture, USA: Sage publications Tura S. M., Günümüzde Psikoterapi, İstanbul: Metis Weiner, R.B., Bornstein, R.P., Principles of Psychotherapy. Promoting Evidence-Based Psychodynamic Practice, USA: Wiley Yalom, I., Varoluşcu Psikoterapi, İstanbul: Kabalcı Yalom, I. Kısa Süreli Grup Terapileri, İstanbul: Kabalcı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 2 10 20
Proje 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı