ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR6022 | Kültürlerarası Hemşirelik | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Bu ders, teorilere ve araştırmalara dayalı yaklaşım kullanarak, kültürel yetkinlikte bakım konusunda derin bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Seçilmiş transkültürel hemşirelik modellerini analiz edebilme ve kullanabilme 2 Teoriye dayalı kültürel tanılama yapabilme 3 Kültür sağlık ilişkisini araştırma sonuçlarına dayalı açıklayabilme. 4 Seçilmiş kültürlerin sağlık ve hastalığa geleneksel bakışlarını değerlendirebilme 5 Kültürel yetkinlikte bakım vermek için stratejileri tanımlayabilme 6 Kültürel yetkinlikte bakım vermek kullandığı stratejileri analiz edebilme 7 Hemşirelik eğitiminde kültürel çeşitliliğin rolünü açıklayabilme, 8 Toplumun sağlığını ve eşit bakım almasını sağlamak için kullanılan stratejileri deneyimleyebilme |
Kültürlerarası hemşirelik, Kültürlerarası hemşirelikte bakım,Transkültürel hemşirelikte bakım modelleri, Farklı kültürlerin sağlık ve hastalığa gelenekçi bakış açıları, Kültürlerarası hemşirelikte bakım modelleri proje sunumu |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı. | ||
2) | Transkültürel hemşirelik felsefesi | ||
3) | Hemşirelikte kültürel yeterlilik; teoriler ve araçlar | ||
4) | Leininger'in Gün doğumu Modeli | ||
5) | Giger ve Davidhizar'ın Transkültürel Tanılama Modeli | ||
6) | Campinha-Bacote'nin kültürel Yeterlilik Modeli | ||
7) | Purnell ın Kültürel yeterlilik modeli | ||
8) | Papadopoulus, Tilki and Tailor un kültürel Yeterlilik Gelişimi Modeli | ||
9) | Kültüre uygun hemşirelik bakım stratejileri | ||
10) | Kültüre uygun hemşirelik bakım stratejileri | ||
11) | Kültürel yetkinlikte bakım örnekleri proje sunumu | ||
12) | Kültürel yetkinlikte bakım örnekleri proje sunumu | ||
13) | Kültürel yetkinlikte bakım örnekleri proje sunumu | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi. |
Ders Notları: | Her hafta verilecek. |
Diğer Kaynaklar: | Leininger, M., McFarland, MR. Culture Care Diversity and Universality: A Worldwide Nursing Theory. Jones & Bartlett Learning, 2006. Purnell, L. Transcultural Health Care: A Culturally Competent Approach. F.A. Davis Company; 4 edition, 2012. Galanti, GA. Caring for Patients from Different Cultures. University of Pennsylvania Press, 2008. Weinstein, S., Brooks, AMT. Nursing Without Borders: Values, Wisdom, Success Markers. Sigma Theta Tau, 2007. Rahman F. İslam Geleneğinde Sağlık ve Tıp Değişim ve Kimlik, Ankara Okulu Yayınları, 1997. Bacote JC. The Process of Cultural Competence in The Delivery of Healthcare Services. 2002 Cultural Competency Education. American Association of Colleges of Nursing Bachelor level-Master/Doctorate level Onarati MG & Bednarz F. Building Intercultural Competences. A Handbook for Professionals in Education, Social Work and Health Care, 2010, Leuven Fromkin D, Hawass, Halevi YK, Mackey S et al. Başlangıçtan Bugüne Ortadoğu da Tarih ve İnanç, 2003. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 6 | 24 |
Sunum / Seminer | 6 | 8 | 48 |
Proje | 2 | 8 | 16 |
Ödevler | 4 | 10 | 40 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 260 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |