ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR6018 | Onkoloji Hemşireliği | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Öğrenciye kanserin nedenleri, korunma, tedavi ve bakımları konusunda, kanıta dayalı olarak bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kanserle ilgili kavramları tanımlar 2. Bilinen karsinojenleri açıklar ve risk faktörlerini, korunma, erken tanı yöntemlerini tanımlar 3. Kanserin fiziksel ve psikolojik etkilerini tanımlar 4. Kanserli hastada semptom kontrolünü tanımlar 5. Kanserde kemoterapinin rolünü tartışır ve kemoterapötik ajanları sınıflar 6. Kanserde radyoterapi, cerrahi ve biyoterapinin rolünü karşılaştırır 7. Onkolojide acil durumları ve hemşirelik girişimlerini açıklar. 8. Kanserli hasta ve ailesi ile ilgili kanser tanı, tedavi ve baş etme stratejileri konusunda bakım planı geliştirir |
Kanser ve hemşirelik, kanser tanımı, uzmanlık alanı olarak onkoloji hemşireliği, kanserde risk faktörleri, tanı yöntemleri, erken tanı, korunma ve hemşirenin rolü, kanserin fiziksel ve psikolojik etkileri, kanserde tedavi yöntemleri, kanserli hastada kanıta dayalı semptom yönetimi, kemoterapi ve hemşirelik uygulamaları, radyoterapide ve hemşirelik uygulamaları, kemik iliği transplantasyonu ve bakım, immünoterapide hemşirenin sorumlulukları, kanserde acil durumlar, kanserde palyatif bakım |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin Tanıtılması. | ||
2) | Kanser ve hemşirelik, kanser tanımı, uzmanlık alanı olarak onkoloji hemşireliği | ||
3) | Kanserde risk Faktörleri, Tanı Yöntemleri, Erken Tanı, Korunma ve Hemşirenin rolü | ||
4) | Kanserin fiziksel ve psikolojik etkileri | ||
5) | Kanserde Tedavi Yöntemleri | ||
6) | Kanserli Hastada Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi | ||
7) | Kemoterapi ve hemşirelik uygulamaları | ||
8) | Radyoterapide ve hemşirelik uygulamaları | ||
9) | Kemik İliği Transplantasyonu ve Bakım | ||
10) | İmmünoterapide Hemşirenin Sorumlulukları | ||
11) | Kanserde acil durumlar | ||
12) | Kanserde palyatif bakım | ||
13) | Dersin değerlendirilmesi. | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi. |
Ders Notları: | haftalık verilecek |
Diğer Kaynaklar: | 1. Smeltzer SC, Bare BG. (2000) Medical Surgical Nursing 9th Ed. Philadelphia, Lippincott 2. Lewis SL, Heitkemper MM, Dirksen SR, O'Brien PR. (2007) Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems 7 th Ed. St.Louis 3. Missouri, Mosby Elsevier 4. Dolar E. (2005) İç Hastalıkları İstanbul, Nobel Tıp Kitapevleri 5. Langhorne M, Fulton J, Otto SE. (2007) Oncology Nursing 5 th Ed. Mosby Elsevier 6. Itano J, Taoka KN. (2005) Core Curriculum for Oncology |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 5 | 30 |
Sunum / Seminer | 7 | 5 | 35 |
Proje | 1 | 2 | 2 |
Ödevler | 6 | 8 | 48 |
Küçük Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 251 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |