ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR6014 | Halk Sağlığı Hemşireliği I | Güz | 3 | 8 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Halk Sağlığı Hemşireliği alanında eğitim ve araştırma konusunda evrensel bilim insanı niteliklerini taşıyan, halk sağlığı hemşireliği alanlarında program geliştirebilen araştırma planlayıp gerçekleştirebilen Halk Sağlığı Hemşireliği bilim doktoru yetiştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: toplum sağlığını korumak ve yükseltmek için halk sağlığı hemşiresi olarak gerekli bilgi ve beceriyi kazanır. |
Halk Sağlığı Hemşireliği ile ilgili temel kavram ve ilkeler, öncelikli sağlık sorunlarının belirlenmesi, sağlık risklerinin azaltılması, sağlığı geliştiren, sürdüren, hastalıklardan koruyan, tedavi eden sağlık bakım sistemleri ile ilgili bilgi ve uygulamaları içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı. | ||
2) | Halk Sağlığı, Temel Sağlık Hizmetleri, Türkiyede Sağlık Örgütlenmesi, Halk Sağlığı Hemşireliği | ||
3) | Aile ve Aile Sağlığı Hemşireliği, Toplumu Tanıma | ||
4) | Evde Bakımda Halk Sağlığı Hemşireliği , Ev Ziyaretleri, Erken Tanı Hemşireliği | ||
5) | Anne Çocuk Sağlığı–1 (Kadın Sağlığı, Üreme Sağlığı, AP ve Cinsel Yolla Bulaşan Hastalıklar) | ||
6) | Anne Çocuk Sağlığı–2 (Doğum Öncesi, Doğum Odası ve Doğum Sonrasında Anne-Çocuk Bakımı) | ||
7) | Okul Sağlığı, Adölesan Sağlığı, Erkek Sağlığı , Yaşlı Sağlığı | ||
8) | Fiziksel-Sosyal Rehabilitasyonda Halk Sağlığı Hemşireliği | ||
9) | Sağlık Eğitimi, Sağlığın Geliştirilmesi ve Sağlıklı Yaşam | ||
10) | İletişim ve Danışmanlık, Toplum Ruh Sağlığı , İş Sağlığı, Sağlık ekonomisi | ||
11) | Çevre Sağlığı, Sosyal Bulaşıcı Hastalıklar ve Bakım | ||
12) | Kültürel Farklılıklar ve Toplum Temelli Hemşirelik Uygulamaları | ||
13) | Epidemiyolojinin Halk Sağlığında Kullanılması, Enf. Hast. Önl. ve Kontrolü | ||
14) | Vaka Yönetimi, Program Yönetimi - Kalite Yönetimi ve Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları: | haftalık verilecek |
Diğer Kaynaklar: | 1.Öztürk Y, Günay O (2010). Halk Sağlığı Genel Bilgiler, Erciyes Üniversitesi Yayınları, Kayseri. 2.Erci B (2010).Halk Sağlığı Hemşireliği, Göktuğ Basım Yayın ve Pazarlama, Amasya. 3.Stanhope M, Lancaster J (2012).PublicHealthNursing,Elsevier,USA. 4.Güler Ç, Akın L. (2006), Halk Sağlığı Temel Bilgiler, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sunum / Seminer | 5 | 6 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 256 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |