ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR6010 Tıp Hemşireliği I Güz 3 8 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: İç Hastalıkları hemşireliğine temel oluşturabilecek kavram, durum ve yaklaşımları tartışmak, - Bakış açısı oluşturmak ve - Edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamaktır

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1- Temel Sağlık Hizmetlerini açıklayabilmek
2- Türkiye’nin Genel Sağlık Sorunlarını açıklayabilmek
3- Etik ve Etik Yaklaşımlar, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Etik ve Örnek Durumları açıklayabilmek
4- Holistik Yaklaşımı açıklayabilmek
5- Ağrı ve Ağrı Yönetimini açıklayabilmek
6- Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımlarını açıklayabilmek
7- Enteral-Parenteral Beslenmeyi açıklayabilmek
8- Kronik Hastalıklarda Bakımı açıklayabilmek
9- Yaşam Kalitesi ve Öz bakımı açıklayabilmek
10- Onkoloji Hemşireliği ve tedavilerini açıklayabilmek

Dersin İçeriği

1- Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
2- Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları
3- Sağlık- Hastalık Kavramı ve Holistik Yaklaşım
4- Türkiye’nin Sağlık Politikası ve Genel Sağlık Sorunları
5- Toplam Kalite Yaklaşımı ve Akreditasyon
6- Hasta ve Çalışan Güvenliği
7- Ağrı ve Ağrı Yönetimi
8- Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımları
9- Enteral-Parenteral Beslenme
10- Sağlıkla İlişkili Enfeksiyonlar/Hastane enfeksiyonları
11- Yaşam Kalitesi ve Özbakım
12- Kronik Hastalıklarda Bakım
13- Etik ve Etik Yaklaşımlar, İç Hastalıkları Hemşireliğinde Etik ve Örnek Durumlar
14- Elektif Konu (Grubun karar vereceği/Tez çalışma alanı konusu

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Seminer Konularına Hazırlık, Araştırma Çalışmaları
3) Sağlık- Hastalık Kavramı ve Holistik Yaklaşım
4) Türkiye’nin Sağlık Politikası ve Genel Sağlık Sorunları
5) Toplam Kalite Yaklaşımı ve Akreditasyon
6) Hasta ve Çalışan Güvenliği
7) Ağrı ve Ağrı Yönetimi
8) Uyku ve Hemşirelik Yaklaşımları
9) Enteral-Parenteral Beslenme
10) Sağlıkla İlişkili Enfeksiyonlar/Hastane enfeksiyonları
11) Yaşam Kalitesi ve Özbakım
12) Kronik Hastalıklarda Bakım
13) Kronik Hastalıklarda Bakım
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: haftalık verilecektir.
Diğer Kaynaklar: 1.Birol L., Akdemir N.(2005). İç Hastalıkları Hemşireliği, Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara:Ofset Yayınları. 2. Erdemir F., Yılmaz E. (2003).Hemşirelik Sınıflama Sistemleri,Ankara:Başkent Üniversitesi Yayınları. 3.Birol L. (2000). Hemşirelik Süreci, İzmir: Bozkaya Matbacılık. 4.Lewis, S.L., Heitlemper, M.M., Dirksen, S.R., O'Brien P.G. (2007).Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. 7th ed.Mosby Elsevier. 5. Hogan, M. A., Estridge, S., Zygmont, D., Davenport, J. (2007).Medical-surgical nursing : reviews & rationales , 2nd ed. Upper Saddle River, New Jersey : Prentice Hall.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 9 126
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 14 8 112
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Sunum / Seminer 2 1 2
Proje 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 0 0 0
Toplam İş Yükü 255

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı