ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR6029 | Davranışsal Nörobiyoloji | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Davranış nörobiyolojisinde temel kavram ve mekanizmaların öğretilmesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Davranış oluşumunda önemli sistemler ve birbirleri üzerine etkilerini öğrenmek 2 Davranışla ilgili fonksiyonel nöroanatomi öğrenmek 3 Davranışları oluşturan temel nörobiyolojik mekanizmaları öğrenmek |
Nörobiyoloji ve davranış biliminin tarihsel gelişimi Davranışsal nörobiyolojinin temel kavramları: sinapstan beyin devrelerine, beynin karmaşık yapısı Davranışsal olaylarda rol oynayan temel anatomik beyin bölgeleri Davranışsal fonksiyonların fizyolojik temelleri Davranışsal fonksiyonlarda rol oynayan temel sinyal yolakları ve nörotransmitter katılımı Kognitif fonksiyonlar, sosyal davranış, duyular ve nörobiyoloji Davranışsal plastisite ve etkileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtılması. | ||
2) | Davranış nörobiyolojisine yönelik nöroanatomi | ||
3) | Prefrontal korteks | ||
4) | Wernike ve brocca | ||
5) | Sensorimotor kontrol | ||
6) | Talamus-kortikotalamik döngüler | ||
7) | Limbik sistem | ||
8) | Amigdala | ||
9) | Öğrenme nörobiyolojisi | ||
10) | Bellek nörobiyolojisi | ||
11) | Dikkat nörobiyolojisi | ||
12) | Bilişsel fonksiyonlar | ||
13) | Çalışma haftası. | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi. |
Ders Notları: | Her hafta verilecek. |
Diğer Kaynaklar: | Biological Psychology: An Introduction to Behavioral, Cognitive, and Clinical Neuroscience, Sixth Edition by S. Marc Breedlove, Neil V. Watson and Mark R. Rosenzweig (2010) Essentials of Neuropsychiatry and Behavioral Neurosciences by Stuart C. Yudofsky and Robert E. Hales (2010) Neuroscience: Neuropsychology, Neuropsychiatry, Behavioral Neurology, Brain & Mind. (Advanced Text) by R. Joseph (2011) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 10 | 40 |
Sunum / Seminer | 6 | 12 | 72 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 2 | 4 | 8 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 248 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |