ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NUR6029 Davranışsal Nörobiyoloji Güz 3 0 3 9
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: En
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Davranış nörobiyolojisinde temel kavram ve mekanizmaların öğretilmesi

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Davranış oluşumunda önemli sistemler ve birbirleri üzerine etkilerini öğrenmek
2 Davranışla ilgili fonksiyonel nöroanatomi öğrenmek
3 Davranışları oluşturan temel nörobiyolojik mekanizmaları öğrenmek

Dersin İçeriği

Nörobiyoloji ve davranış biliminin tarihsel gelişimi Davranışsal nörobiyolojinin temel kavramları: sinapstan beyin devrelerine, beynin karmaşık yapısı Davranışsal olaylarda rol oynayan temel anatomik beyin bölgeleri Davranışsal fonksiyonların fizyolojik temelleri Davranışsal fonksiyonlarda rol oynayan temel sinyal yolakları ve nörotransmitter katılımı Kognitif fonksiyonlar, sosyal davranış, duyular ve nörobiyoloji Davranışsal plastisite ve etkileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması.
2) Davranış nörobiyolojisine yönelik nöroanatomi
3) Prefrontal korteks
4) Wernike ve brocca
5) Sensorimotor kontrol
6) Talamus-kortikotalamik döngüler
7) Limbik sistem
8) Amigdala
9) Öğrenme nörobiyolojisi
10) Bellek nörobiyolojisi
11) Dikkat nörobiyolojisi
12) Bilişsel fonksiyonlar
13) Çalışma haftası.
14) Dersin değerlendirilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları: Her hafta verilecek.
Diğer Kaynaklar: Biological Psychology: An Introduction to Behavioral, Cognitive, and Clinical Neuroscience, Sixth Edition by S. Marc Breedlove, Neil V. Watson and Mark R. Rosenzweig (2010) Essentials of Neuropsychiatry and Behavioral Neurosciences by Stuart C. Yudofsky and Robert E. Hales (2010) Neuroscience: Neuropsychology, Neuropsychiatry, Behavioral Neurology, Brain & Mind. (Advanced Text) by R. Joseph (2011)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 9 126
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 10 40
Sunum / Seminer 6 12 72
Proje 0 0 0
Ödevler 2 4 8
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 248

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı