MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR6025 | Rehabilitasyon | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Öğrencinin, bireyin fonksiyonel kapasitesi ve yaşam kalitesinin iyileştirilmesine yönelik girişimlerin uygulanabilmesi için gerekli olan teorik bilgi ve uygulama becerilerini kazanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Rehabilitasyon hemşireliği ile ilgili temel rehabilitasyon kavram ve ilkelerini tanımlayabilir 2 Holistik bakım kavramını tanımlayabilir 3 Fonksiyonel sağlık örüntülerine göre gruplanmış hemşirelik tanılarını bilir ve uygular 4 Psikososyal adaptasyon kavramlarını tanımlayabilir ve uygulayabilir 5 Nörolojik Rehabilitasyonda uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirebilir 6 Onkolojik Rehabilitasyonda uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirebilir 7 Kardiyak Rehabilitasyonda uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirebilir |
Rehabilitasyonun tanımı, uygulama alanları, engelli, bozukluk, sakatlık tanımlamaları, sınıflamalar, psikososyal rehabilitasyona giriş, psikolojinin tanımı, fizyoloji ve davranış, bellek, kişilik ve psikososyal gelişim, terapiler, sosyal destek ve sağlık, nöropsikolojik bozukluklar, zeka ve zeka bozuklukları, stres, post travmatik stres sendromu, depresyon ve başa çıkma yolları, görme ve işitme engellilerde psikososyal rehabilitasyon,fiziksel engellilerde psikososyal rehabilitasyon, engelli çocuklarda ve kronik hastalıklarda psikososyal rehabilitasyon, hasta psikolojisi ve yaklaşımlar, hastalığa bağlı krizler, kronik ağrı, yaşlılık, kanser hastası ve iletişim. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş Rehabilitasyon kavramları | ||
2) | Ülkemizde ve dünyada rehabilitasyon hemşireliği | ||
3) | Fonksiyonel sağlık örüntüleri modeli | ||
4) | Fonksiyonel sağlık örüntüleri modeli | ||
5) | Kardiyak rehabilitasyon hemşireliği | ||
6) | Kardiyak rehabilitasyon hemşireliği | ||
7) | Nörolojik rehabilitasyon hemşireliği | ||
8) | Nörolojik rehabilitasyon hemşireliği | ||
9) | Onkolojik rehabilitasyon hemşireliği | ||
10) | Onkolojik rehabilitasyon hemşireliği | ||
11) | Pulmoner rehabilitasyon hemşireliği | ||
12) | Pulmoner rehabilitasyon hemşireliği | ||
13) | Rehabilitasyon hemşireliğinin yasal boyutları | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | haftalık verilecek |
Diğer Kaynaklar: | 1. Akdemir N, Akkuş Y. Rehabilitasyon ve hemşirelik. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 2006; 13(1): 82–91. 2. Bar-Or O, Rowland TW. Physiologic and Perceptual Responses to Exercise in the Healthy Child. In: Pediatric Exercises Medicine from Physiologic Principles to Health Care Application. 1 edition, Human Kinetics Publishers, 2004; p. 3-321. 3. Birol L. Hemşirelik Süreci, Hemşirelik Bakımında Sistematik Yaklaşım. Genişletilmiş 5. Baskı, İzmir, 2004. 4. Enç N, Yiğit Z, Altıok M: Kalp Yetersizliği Hasta El Kitabı, Hayykitap, ISBN: 978-975-9059-38-5, I. Baskı, Barış Matbaası; İstanbul, Ekim 2005. 5. Memiş S, Krespi Y, Durna Z, Tülek Z. Hasta ve Yakınları İçin İnme El Kitabı, İÜ Basımevi, İÜ Yayın no: 4379, İstanbul, 2003. 6. Pryor J, Smith C. A framework for the role of registered nurses in the specialty practice of rehabilitation nursing in Australia. Journal of Advanced Nursing, 2002; 39(3):249-257. 7. Wells M, Macbride S. Rehabilitation and Survivorship. In: Nursing Patients with Cancer Principles and Practice. Eds: Kearney N, Richardson A, 1th ed, Elsevier, 2006; p.799-819. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 5 | 6 | 30 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 3 | 6 | 18 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 260 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |