ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR6021 | Araştırmada Etik | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Hemşirelik eğitimindeki uygulamaların etik kurallarını ve değerlerini incelemektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Araştırma etiğini içselleştirebilme 2 Hemşirelik felsefesini içselleştirebilme 3 Hemşirelik bakımını etik ilkeler ve meslek ahlak yasasına uygun olarak yürütebilme |
Felsefi anlamda ahlak ve etik Etiğin dünyada ve ülkemizdeki tarihi Klinik çalışmalarda “daha iyi etik standartlar” için neler yapılabilir? Bilimsel Yanıltma Biçimleri İnsan ve hasta hakları Hemşirelik ve etik, hemşirelik etiğinin tarihçesi Etik kavramlar Etik sorunlar Hemşirenin görev, yetki ve sorumlulukları, hemşirelikle ilgili yasa, tüzük ve yönetmelikler. Malpraktis |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | Felsefi anlamda ahlak ve etik | ||
3) | Etiğin dünyada ve ülkemizdeki tarihi | ||
4) | Klinik çalışmalarda “daha iyi etik standartlar” için neler yapılabilir? | ||
5) | Klinik çalışmalarda “daha iyi etik standartlar” için neler yapılabilir? | ||
6) | Bilimsel Yanıltma Biçimleri | ||
7) | İnsan ve hasta hakları | ||
8) | Hemşirelik ve etik, hemşirelik etiğinin tarihçesi | ||
9) | Etik kavramlar | ||
10) | Etik sorunlar | ||
11) | Etik sorunlar | ||
12) | Hemşirenin görev, yetki ve sorumlulukları, hemşirelikle ilgili yasa, tüzük ve yönetmelikler | ||
13) | Malpraktis | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | haftalık verilecek |
Diğer Kaynaklar: | Üstün Ç. (2002) Tıp Etiği Kavramlarına Giriş, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları, no. 154, İzmir. 2. Demirhan A.D, Oğuz Y., Elçioğlu Ö., Doğan H. (2001) Klinik Etik, Klinik Uygulamalarda Etik Sorunlar, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 6 | 24 |
Sunum / Seminer | 4 | 8 | 32 |
Proje | 4 | 8 | 32 |
Ödevler | 5 | 10 | 50 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 250 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |