HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NUR6001 | Sağlık Bilimlerinde Kuramlar ve Modeller | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | En |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Öğrenciye hasta ve ailesine holistik bir yaklaşımla bakım verme cerrahi yolla tedavi edilecek hastanın ameliyat öncesi, sırası ve sonrası bakımını sürdürebilme konusunda bilgi ve beceri kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sağlık Bilimlerinde/Hemşirelik ile ilgili kavramları bilir. 2. Hemşireliğin doğası ve felsefesini bilir ve meslek yaşantısında kullanır. 3. Hemşirelik Uygulamalarını Etkileyen Temel Kavramları bilir. 4. Hemşirelikle İlgili kuram ve modelleri bilir ve hasta bakımında kullanır. 5. İnsan gereksinimlerini temel alan kuram ve modellerı bilir 6. Model- kuramların karşılaştırılmasını yapar, üstün ve zayıf yönlerini belirler |
Hemşireliğe etki eden kavram ve kuramlar, kuramcılar, bakımda kullanılan model/kuramlar, |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı, Sağlık Bilimlerinde/Hemşirelikte kavram ve kuram ile ilgili temel düşünceler | ||
2) | Hemşireliğin doğası ve felsefesi | ||
3) | Hemşirelik Uygulamalarını Etkileyen Temel Kavramlar | ||
4) | Hemşirelikle İlgili kuram ve modeller | ||
5) | İnsan gereksinimlerini temel alanlar kuram ve modellerın karşılaştırılması | ||
6) | İnsan gereksinimlerini temel alanlar kuram ve modellerın karşılaştırılması | ||
7) | İnsan gereksinimlerini temel alanlar kuram ve modellerın karşılaştırılması | ||
8) | Model- kuramların karşılaştırılması | ||
9) | Model- kuramların karşılaştırılması | ||
10) | Model- kuramların karşılaştırılması | ||
11) | Model- kuramların karşılaştırılması | ||
12) | Model- kuramların karşılaştırılması | ||
13) | Model- kuramların karşılaştırılması | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Her hafta verilecek. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Fawcett J. (2005). Contemporary Nursing Knowledge. Analysis and Evaluation of Nursing Models and Theories. F.A. Devis Company: Second Edition. Philadelphia 2. Roy S. C. The Roy Adaptation Model. (2009). Pearson Education. Inc,Upper Saddle River, New Jersey.07458. 3. Parker M.E. (2001) Nursing Theorist and Nursing Practice. F.A. Davis Company, Philadelphia. p. 315-327. 4. Cutcliffe JR, McKenna HP (2005) The Essential Concepts of Nursing.Elseiver.Edinburgh |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 6 | 72 |
Sunum / Seminer | 5 | 5 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 4 | 20 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 133 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. | 4 |
2) | Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. | 5 |
3) | Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. | 4 |
4) | Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. | 5 |
5) | Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. | 3 |
6) | Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. | 5 |
7) | Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. | 4 |
8) | Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. | 3 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. | 3 |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. | 4 |
11) | Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. | 4 |
12) | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. | 4 |