HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6024 | Sağlık Politikaları | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı,öğrencilerin Dünya da ve Ülkemizdeki sağlık politikalarını ve bu politikalara ilişkin eleştirel yaklaşımı,Sağlık Politikaları ve hemşireliğin tarihsel geçmişi,hemşireliğe ilişkin mevcut yasalar,hükümet politikaları,hemşireliğin politik savunuculuğu,Dünyada ve Ülkemizde Hemşirelik de politik gelişim örnekleri,Sağlık politikalarının temel felsefesi,analiz ve stratejilerini konularında bilgi ve becerilerini geliştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Dünya daki mevcut sağlık politikalarını bilme 2 Ülkemizdeki sağlık politikalarının tarihsel gelişiminin bilme 3 Sağlık politikalarında hemşirelerin etkinliğini açıklama 4 Farklı ülkelerdeki hemşirelik örgütlerinin sağlık politikalarındaki etkinliklerini açıklama |
Sağlık politikaları ve bu politikalara ilişkin eleştirel yaklaşım, Sağlık Politikaları ve hemşireliğin tarihsel geçmişi, hemşireliğe ilişkin mevcut yasalar, hükümet politikaları, hemşireliğin politik savunuculuğu, Dünyada ve Ülkemizde Hemşirelik de politik gelişim örnekleri, Sağlık politikalarının temel felsefesi, analiz ve stratejileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtılması. | ||
2) | Sağlık Politikaları ve Hemşirelik, Mevcut Sağlık yasaları ve Hemşirelik | ||
3) | Sağlık politikası, temel kavramlar Sağlık politikası, sağlık sistemi, ekonomi politiği | ||
4) | Hemşireliğin politik savunuculuğu, Temel felsefe ve politik analiz ve stratejiler | ||
5) | Öğrencilerin Ülke sağlık sunumları Kanada Hemşireliği Amerika Hemşireliği Küba Hemşireliği İngiltere Hemşireliği | ||
6) | Dünya da sağlık politikalarının tarihsel dönüşü,farklı ülkelerde sağlık politikaları | ||
7) | Hemşirelik örgütleri, hemşirelik eylemleri, sağlık politikası ve etik | ||
8) | Sağlıkta Dönüşüm Öğrenci sunumları | ||
9) | Türkiye de Sağlık politikaları,1980 sonrası sağlık reformu ve uygulamaları | ||
10) | Türkiye de Sağlık politikaları,1980 sonrası sağlık reformu ve uygulamaları | ||
11) | Türkiye de Sağlık politikaları,1980 sonrası sağlık reformu ve uygulamaları | ||
12) | Sağlık Politikalarında aktörler:devlet,finansman modelleri,sağlık çalışanları | ||
13) | Sağlık Politikalarında aktörler:devlet,finansman modelleri,sağlık çalışanları | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi. |
Ders Notları: | Her hafta verilecek. |
Diğer Kaynaklar: | www.turkhemsirelerdernegi.org.tr http://www.turkhemsirelerdernegi.org.tr/menu/yonetmelikler/hemsirelik-yonetmeligi.aspx http://www.turkhemsirelerdernegi.org.tr/menu/yonetmelikler/yatakli-tedavi-kurumlari.aspx http://www.turkhemsirelerdernegi.org.tr/menu/saglik-guncel/thd-medimagazin-yazilari/hemsirelikte-uzmanlik-diplomalari-onaylanmaya-baslandi.aspx |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 10 | 50 |
Sunum / Seminer | 5 | 8 | 40 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 4 | 8 | 32 |
Küçük Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 252 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. | |
2) | Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. | |
3) | Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. | |
4) | Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. | |
5) | Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. | |
6) | Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. | |
7) | Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. | |
8) | Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. | |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. | |
10) | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. | |
11) | Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. | |
12) | Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. |