ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM6022 Kültürlerarası Bakım Güz 3 0 3 9
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Bu ders, teorilere ve araştırmalara dayalı yaklaşım kullanarak, kültürel yetkinlikte bakım konusunda derin bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Seçilmiş transkültürel hemşirelik modellerini analiz edebilme ve kullanabilme
2 Teoriye dayalı kültürel tanılama yapabilme
3 Kültür sağlık ilişkisini araştırma sonuçlarına dayalı açıklayabilme.
4 Seçilmiş kültürlerin sağlık ve hastalığa geleneksel bakışlarını değerlendirebilme
5 Kültürel yetkinlikte bakım vermek için stratejileri tanımlayabilme
6 Kültürel yetkinlikte bakım vermek kullandığı stratejileri analiz edebilme
7 Hemşirelik eğitiminde kültürel çeşitliliğin rolünü açıklayabilme,
8 Toplumun sağlığını ve eşit bakım almasını sağlamak için kullanılan stratejileri deneyimleyebilme

Dersin İçeriği

Kültürlerarası hemşirelik, Kültürlerarası hemşirelikte bakım,Transkültürel hemşirelikte bakım modelleri, Farklı kültürlerin sağlık ve hastalığa gelenekçi bakış açıları, Kültürlerarası hemşirelikte bakım modelleri proje sunumu

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı.
2) Transkültürel hemşirelik felsefesi
3) Hemşirelikte kültürel yeterlilik; teoriler ve araçlar
4) Leininger'in Gün doğumu Modeli
5) Giger ve Davidhizar'ın Transkültürel Tanılama Modeli
6) Campinha-Bacote'nin kültürel Yeterlilik Modeli
7) Purnell ın Kültürel yeterlilik modeli
8) Papadopoulus, Tilki and Tailor un kültürel Yeterlilik Gelişimi Modeli
9) Kültüre uygun hemşirelik bakım stratejileri
10) Kültüre uygun hemşirelik bakım stratejileri
11) Kültürel yetkinlikte bakım örnekleri proje sunumu
12) Kültürel yetkinlikte bakım örnekleri proje sunumu
13) Kültürel yetkinlikte bakım örnekleri proje sunumu
14) Dersin değerlendirilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları: Her hafta verilecek.
Diğer Kaynaklar: Leininger, M., McFarland, MR. Culture Care Diversity and Universality: A Worldwide Nursing Theory. Jones & Bartlett Learning, 2006. Purnell, L. Transcultural Health Care: A Culturally Competent Approach. F.A. Davis Company; 4 edition, 2012. Galanti, GA. Caring for Patients from Different Cultures. University of Pennsylvania Press, 2008. Weinstein, S., Brooks, AMT. Nursing Without Borders: Values, Wisdom, Success Markers. Sigma Theta Tau, 2007. Rahman F. İslam Geleneğinde Sağlık ve Tıp Değişim ve Kimlik, Ankara Okulu Yayınları, 1997. Bacote JC. The Process of Cultural Competence in The Delivery of Healthcare Services. 2002 Cultural Competency Education. American Association of Colleges of Nursing Bachelor level-Master/Doctorate level Onarati MG & Bednarz F. Building Intercultural Competences. A Handbook for Professionals in Education, Social Work and Health Care, 2010, Leuven Fromkin D, Hawass, Halevi YK, Mackey S et al. Başlangıçtan Bugüne Ortadoğu da Tarih ve İnanç, 2003.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 9 126
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 6 24
Sunum / Seminer 6 8 48
Proje 2 8 16
Ödevler 4 10 40
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 260

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı