Kanser ve hemşirelik, kanser tanımı, uzmanlık alanı olarak onkoloji hemşireliği, kanserde risk faktörleri, tanı yöntemleri, erken tanı, korunma ve hemşirenin rolü, kanserin fiziksel ve psikolojik etkileri, kanserde tedavi yöntemleri, kanserli hastada kanıta dayalı semptom yönetimi, kemoterapi ve hemşirelik uygulamaları, radyoterapide ve hemşirelik uygulamaları, kemik iliği transplantasyonu ve bakım, immünoterapide hemşirenin sorumlulukları, kanserde acil durumlar, kanserde palyatif bakım |
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtılması. |
|
2) |
Kanser ve hemşirelik, kanser tanımı, uzmanlık alanı olarak onkoloji hemşireliği |
|
3) |
Kanserde risk Faktörleri, Tanı Yöntemleri, Erken Tanı, Korunma ve Hemşirenin rolü |
|
4) |
Kanserin fiziksel ve psikolojik etkileri |
|
5) |
Kanserde Tedavi Yöntemleri
Kanser tedavi yöntemlerinde yenilik |
|
6) |
Kanserli Hastada Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi |
|
7) |
Kemoterapi ve hemşirelik uygulamaları |
|
8) |
Radyoterapide ve hemşirelik uygulamaları |
|
9) |
Kemik İliği Transplantasyonu ve Bakım |
|
10) |
İmmünoterapide Hemşirenin Sorumlulukları |
|
11) |
Kanserde acil durumlar |
|
12) |
Kanserde palyatif bakım |
|
13) |
Kanser hastasının bakımında yeni hizmet tasarımı. |
|
14) |
Dersin değerlendirilmesi. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. |
|
2) |
Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. |
|
3) |
Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. |
|
4) |
Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. |
|
5) |
Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. |
|
6) |
Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. |
|
7) |
Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. |
|
8) |
Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. |
|
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. |
|
10) |
Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. |
|
11) |
Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. |
|
12) |
Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. |
|