MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6008 | Hemşirelik Esasları I | Güz | 3 | 8 | 3 | 12 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Hemşirelik bakımında temel kavram, kuram, ilke, yöntem ve uygulamalara ilişkin bilgi ve beceri geliştirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Hemşirelik bakımındaki temel kavramları bilir. 2- Hemşirelik bakımındaki kuram ve ilkeleri bilir. 3- Hemşirelik bakımındaki yöntemleri bilir. 4- Hemşirelik bakımındaki uygulamaları bilir ve uygulayabilir. |
1- Bir sağlık disiplini olarak hemşirelik ve mesleki aşamaları 2- Sağlıklı/hasta bebek ve çocuklara öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar 3- Sağlıklı/hasta adölesan ve yetişkinlere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar 4- 4- Hemşirelik ve liderlik 5- Sağlıklı/hasta yaşlılara öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar 6- Hemşirelik kuramlarının hemşirelik uygulamalarına uyarlanması 7- Hemşirelik kuramlarının hemşirelik uygulamalarına uyarlanması 8- Kronik hastalığı olan bireylere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar 9- Hemşirelik kuramlarının hemşirelik eğitimi ile ilişkisi 10- Cerrahi operasyon geçirmiş bireylere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar 11- Hemşirelik kuramlarının hemşirelik araştırmalarında kullanılması 12- Hemşirelik kuramlarının hemşirelik araştırmalarında kullanılması 13- Bulaşıcı hastalığı olan bireylere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar 14- Psikiyatrik hastalığı olan bireylere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | Bir sağlık disiplini olarak hemşirelik ve mesleki aşamaları | ||
3) | Sağlıklı/hasta bebek ve çocuklara öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar | ||
4) | Sağlıklı/hasta adölesan ve yetişkinlere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar | ||
5) | Hemşirelik ve liderlik | ||
6) | Sağlıklı/hasta yaşlılara öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar | ||
7) | Hemşirelik kuramlarının hemşirelik uygulamalarına uyarlanması | ||
8) | Kronik hastalığı olan bireylere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar | ||
9) | Hemşirelik kuramlarının hemşirelik eğitimi ile ilişkisi | ||
10) | Cerrahi operasyon geçirmiş bireylere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar | ||
11) | Hemşirelik kuramlarının hemşirelik araştırmalarında kullanılması | ||
12) | Bulaşıcı hastalığı olan bireylere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar | ||
13) | Psikiyatrik hastalığı olan bireylere öncelikle konulabilecek hemşirelik tanıları ve bakımlar | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | haftalık verilecek |
Diğer Kaynaklar: | 1.Birol. L. (2009). Hemşirelik Süreci Kitabı, 6.Baskı, Etki Matbaacılık Yayıncılık Ltd. Şti., İzmir. 2. Erdemir, F. (2005). Hemşirelik Tanıları El Kitabı, 2. Baskı, Nobel Yayınları. 3. Kozier, B., Erb, G., Berman, A.J., Burke, K. (2004). Fundamentals of Nursing Concepts, Process, and Practice (7. bs.). New Jersey: Prentice-Hall, Inc. 4. Potter, P., Perry, A. (2009). Fundamentals of Nursing (7. bs.). Canada: Mosby Elsevier. 5. Taylor, C., Lillis, C., LeMone, P. (2001). Fundamentals of Nursing The Art and Science of Nursing Care (4. bs.). Philadelphia: Lippincott Williams&Wilkins. 6. Ulusoy, M.F., Görgülü, R.S. (2001). Hemşirelik Esasları-Temel Kuram, Kavram, İlke ve Yöntemler, Cilt:I, 5. bs., Ankara: 72 TDFO Ltd.Şti. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 14 | 8 | 112 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 5 | 15 |
Sunum / Seminer | 3 | 1 | 3 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 1 | 2 | 2 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 260 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |