ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6027 | Sağlığın Değerlendirilmesi ve İleri Klinik Karar Verme | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrenciye sağlıklı ya da hasta bireyi baştan ayağa ve odaklanmış değerlendirme ile olası sağlık sorunlarını saptayabilme bu konuda düşünsel ve algısal beceriyi geliştirebilme yetisi kazandırabilmektir. Bu süreçte öğrenci öğrendiği teorik bilgi ve beceri ile hasta yakınmaları gibi subjektif, ayrıca fizik muayene, de diğer tanı işlemleri sonucu elde edile objektif bulgulara dayanarak ileri klinik karar verebilir ve elde edilen bu bakım sorunlarına yönelik önerilen tıbbi tedavi ve bakımı uygulayabilir, sonuçları analiz eder, çözüm yolları geliştirebilir ve süreçleri bütün olarak değerlendirebilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu ders sonunda 1. Öğrenci Sağlıklı hasta bireyi baştan ayağa değerlendirebilir 2. Öğrenci Objektif ve sübjektif verilere dayanarak klinik karar verebilir 3. Öğrenci klinik kararlarına dayanarak, mevcut soruna/sorunlara yönelik hastanın bakım gereksinimlerini belirler ve gidermeye yönelik ileri girişimleri yapar sonuçları değerlendirebilir. |
1- Hastalık/sağlık çevre ve hemşirelik kavramları, 2- Sağlığın tanımı ve sağlıkta eşitsizlikler, 3- Sağlığın korunması ve geliştirilmesi, ilke ve yöntemleri, 4- Türkiye’de toplumun sağlık sorunları, 5- Ana sağlığının korunması ve geliştirilmesi, 6- Okul sağlığının korunması ve geliştirilmesi 7- Erişkin sağlığının korunması ve geliştirilmesi 8- İşçi/çalışanın sağlığının korunması ve geliştirilmesi, 9- Yaşlı sağlığının korunması ve geliştirilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | HEM6027 dersine giriş. Ödevler ve teslim tarihlerine ilişkin bilgilendirme | ||
2) | Terim olarak ölçme değerlendirme | ||
3) | Ölçme ve değerlendirme yorumlama yöntem/ araçlarının incelenmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak klinik karara varma: Tanı Veri yorumlama ilkeleri | ||
4) | Örnek çalışmalar Veri toplama formunun tanıtılması | ||
5) | Anamnez: Sağlık öyküsü alma Fizik muayene yöntemler Uygulamalı anlatılacak | ||
6) | Laboratuvar tanı yöntemleri Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak klinik karara varma: Tanı koyma | ||
7) | Ara sınav | ||
8) | Baştan ayağa değerlendirme İlgili ölçekler kullanılarak Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak klinik karara varma: Tanı koyma | ||
9) | Kültürel değerlendirme Şok, Ağrı ve Beslenmenin Değerlendirilmesi ve olası sorunlara yönelik klinik kararlara varma | ||
10) | Sinir-kas ve duyu Sistemlerinin değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak ileri klinik karara varma:Tanı koyma | ||
11) | Üst ve alt GİS ve eklerinin( KC, SK, Pankres) değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak ileri klinik karara varma: Tanı koyma | ||
12) | Deri ve ilişkili bozukluklar Sistemin değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak ileri klinik karara varma:Tanı koyma | ||
13) | Endokrin Sistemin değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak ileri klinik karara varma:Tanı koyma | ||
14) | Dersi değerlendirme, öğrenci görüş ve önerilerini tartışma |
Ders Notları: | Kitaplar 1. Eti Aslan, F. (Ed). (2017). Sağlığın Değerlendirilmesi ve Klinik Karar Verme. Akademisyen Kitabevi, Ankara. 2. Eti Aslan, F., Karakovan, A., (2022). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Akademisyen Kitabevi, Ankara. 3. Eti Aslan, F. (2016). Cerrahi Bakım : Vaka analizleri ile birlikte. Akademisyen Kitabevi, Ankara 4. Eti Aslan, F. (2014). Ağrı, Doğası ve Kontrolü. Akademisyen Kitabevi, Ankara 5. Brown, D., Edwards, H., Seaton, L., and Buckley, T. (2015). Lewis's Medical-surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier Health Sciences. 6. Dirksen, S. R., Heitkemper, M. M., and Bucher, L. (2014). Medical-surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier/Mosby. Diğer gerekli literatür, Itslearning aracılığıyla öğrencilere ulaştırılacaktır. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen dersin öğretim elemanı ile iletişime geçin. |
Diğer Kaynaklar: | Kitaplar 1. Eti Aslan, F. (Ed). (2017). Sağlığın Değerlendirilmesi ve Klinik Karar Verme. Akademisyen Kitabevi, Ankara. 2. Eti Aslan, F., Karakovan, A., (2022). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Akademisyen Kitabevi, Ankara. 3. Eti Aslan, F. (2016). Cerrahi Bakım : Vaka analizleri ile birlikte. Akademisyen Kitabevi, Ankara 4. Eti Aslan, F. (2014). Ağrı, Doğası ve Kontrolü. Akademisyen Kitabevi, Ankara 5. Brown, D., Edwards, H., Seaton, L., and Buckley, T. (2015). Lewis's Medical-surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier Health Sciences. 6. Dirksen, S. R., Heitkemper, M. M., and Bucher, L. (2014). Medical-surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier/Mosby. Diğer gerekli literatür, Itslearning aracılığıyla öğrencilere ulaştırılacaktır. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen dersin öğretim elemanı ile iletişime geçin. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Sunum / Seminer | 2 | 10 | 20 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 257 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |