ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM6027 Sağlığın Değerlendirilmesi ve İleri Klinik Karar Verme Güz 3 0 3 9
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrenciye sağlıklı ya da hasta bireyi baştan ayağa ve odaklanmış değerlendirme ile olası sağlık sorunlarını saptayabilme bu konuda düşünsel ve algısal beceriyi geliştirebilme yetisi kazandırabilmektir. Bu süreçte öğrenci öğrendiği teorik bilgi ve beceri ile hasta yakınmaları gibi subjektif, ayrıca fizik muayene, de diğer tanı işlemleri sonucu elde edile objektif bulgulara dayanarak ileri klinik karar verebilir ve elde edilen bu bakım sorunlarına yönelik önerilen tıbbi tedavi ve bakımı uygulayabilir, sonuçları analiz eder, çözüm yolları geliştirebilir ve süreçleri bütün olarak değerlendirebilir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders sonunda
1. Öğrenci Sağlıklı hasta bireyi baştan ayağa değerlendirebilir
2. Öğrenci Objektif ve sübjektif verilere dayanarak klinik karar verebilir
3. Öğrenci klinik kararlarına dayanarak, mevcut soruna/sorunlara yönelik hastanın bakım gereksinimlerini belirler ve gidermeye yönelik ileri girişimleri yapar sonuçları değerlendirebilir.


Dersin İçeriği

1- Hastalık/sağlık çevre ve hemşirelik kavramları,
2- Sağlığın tanımı ve sağlıkta eşitsizlikler,
3- Sağlığın korunması ve geliştirilmesi, ilke ve yöntemleri,
4- Türkiye’de toplumun sağlık sorunları,
5- Ana sağlığının korunması ve geliştirilmesi,
6- Okul sağlığının korunması ve geliştirilmesi
7- Erişkin sağlığının korunması ve geliştirilmesi
8- İşçi/çalışanın sağlığının korunması ve geliştirilmesi,
9- Yaşlı sağlığının korunması ve geliştirilmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) HEM6027 dersine giriş. Ödevler ve teslim tarihlerine ilişkin bilgilendirme
2) Terim olarak ölçme değerlendirme
3) Ölçme ve değerlendirme yorumlama yöntem/ araçlarının incelenmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak klinik karara varma: Tanı Veri yorumlama ilkeleri
4) Örnek çalışmalar Veri toplama formunun tanıtılması
5) Anamnez: Sağlık öyküsü alma Fizik muayene yöntemler Uygulamalı anlatılacak
6) Laboratuvar tanı yöntemleri Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak klinik karara varma: Tanı koyma
7) Ara sınav
8) Baştan ayağa değerlendirme İlgili ölçekler kullanılarak Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak klinik karara varma: Tanı koyma
9) Kültürel değerlendirme Şok, Ağrı ve Beslenmenin Değerlendirilmesi ve olası sorunlara yönelik klinik kararlara varma
10) Sinir-kas ve duyu Sistemlerinin değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak ileri klinik karara varma:Tanı koyma
11) Üst ve alt GİS ve eklerinin( KC, SK, Pankres) değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak ileri klinik karara varma: Tanı koyma
12) Deri ve ilişkili bozukluklar Sistemin değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak ileri klinik karara varma:Tanı koyma
13) Endokrin Sistemin değerlendirilmesi Yakınma, gözlem, semptom, bulgudan yola çıkarak ileri klinik karara varma:Tanı koyma
14) Dersi değerlendirme, öğrenci görüş ve önerilerini tartışma

Kaynaklar

Ders Notları: Kitaplar 1. Eti Aslan, F. (Ed). (2017). Sağlığın Değerlendirilmesi ve Klinik Karar Verme. Akademisyen Kitabevi, Ankara. 2. Eti Aslan, F., Karakovan, A., (2022). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Akademisyen Kitabevi, Ankara. 3. Eti Aslan, F. (2016). Cerrahi Bakım : Vaka analizleri ile birlikte. Akademisyen Kitabevi, Ankara 4. Eti Aslan, F. (2014). Ağrı, Doğası ve Kontrolü. Akademisyen Kitabevi, Ankara 5. Brown, D., Edwards, H., Seaton, L., and Buckley, T. (2015). Lewis's Medical-surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier Health Sciences. 6. Dirksen, S. R., Heitkemper, M. M., and Bucher, L. (2014). Medical-surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier/Mosby. Diğer gerekli literatür, Itslearning aracılığıyla öğrencilere ulaştırılacaktır. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen dersin öğretim elemanı ile iletişime geçin.
Diğer Kaynaklar: Kitaplar 1. Eti Aslan, F. (Ed). (2017). Sağlığın Değerlendirilmesi ve Klinik Karar Verme. Akademisyen Kitabevi, Ankara. 2. Eti Aslan, F., Karakovan, A., (2022). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Akademisyen Kitabevi, Ankara. 3. Eti Aslan, F. (2016). Cerrahi Bakım : Vaka analizleri ile birlikte. Akademisyen Kitabevi, Ankara 4. Eti Aslan, F. (2014). Ağrı, Doğası ve Kontrolü. Akademisyen Kitabevi, Ankara 5. Brown, D., Edwards, H., Seaton, L., and Buckley, T. (2015). Lewis's Medical-surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier Health Sciences. 6. Dirksen, S. R., Heitkemper, M. M., and Bucher, L. (2014). Medical-surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems. Elsevier/Mosby. Diğer gerekli literatür, Itslearning aracılığıyla öğrencilere ulaştırılacaktır. Herhangi bir materyale erişemiyorsanız, lütfen dersin öğretim elemanı ile iletişime geçin.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 9 126
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 2 10 20
Proje 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 257

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı