YÖNETİCİLER İÇİN İŞLETME (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6023 | Geriatri | Bahar | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELDA POLAT |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Yaşlı sağlığına ilişkin temel kavram ve ilkeleri, yaşlı bireylerin sağlık sorunlarına ilişkin birincil ve ikincil korunma, yaşlı bireylerde sık karşılaşılan sağlık sorunlarında tanılama, bakımını planlama, uygulama ve değerlendirme süreci doğrultusundaki bilgileri kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yaşlı hastalıklarının etiyolojisini, semptomlarını, tedavi ve bakımlarını bilir 2. Yaşlılarla iletişim becerileri gelişir 3. Yaşlılarda yaşam kalitesini değerlendirir 4. Yaşlılarda beslenme ve sıvı elektrolit dengesini değerlendirir 5. Yaşlılarda ilaç kullanım özelliklerini bilir 6. Yaşlı rehabilitasyon programını bilir 7. Yaşlı istismarını değerlendirir |
Yaşlılıkta genel prensipler, yaşlı tanımı, Dünya’da ve ülkemizde yaşlı nüfus, yaşlanma teorileri, yaşlı hastalara yaklaşım, yaşlıdaki fizyolojik değişikler, yaşlılarda yaşam kalitesi, yaşlılarda beslenme ve sıvı dengesi, yaşlılarla iletişim, yaşlı hastalıkları, ev kazalarının ve düşmelerin önlenmesi, yaşlılara ilaç kullanımı, yaşlılarda psikososyal gereksinimler, yaşlılarda rehabilitasyon, yaşlı istismarı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | Yaşlılıkta Genel Prensipler | ||
3) | Yaşlı Tanımı, Dünya'da ve Ülkemizde Yaşlı nüfus | ||
4) | Yaşlanma Teorileri | ||
5) | Yaşlı Hastalara Yaklaşım | ||
6) | Yaşlıdaki Fizyolojik Değişikler | ||
7) | Yaşlılarda Yaşam Kalitesi | ||
8) | Yaşlılarda Beslenme ve Sıvı Dengesi | ||
9) | Yaşlılarla İletişim | ||
10) | Yaşlı Hastalıkları | ||
11) | Ev Kazalarının ve Düşmelerin Önlenmesi, Yaşlılara İlaç Kullanımı | ||
12) | Yaşlılarda Psikososyal Gereksinimler | ||
13) | Yaşlılarda Rehabilitasyon | ||
14) | Yaşlı İstismarı ve dersin değerlendirilmesi. |
Ders Notları: | Haftalık verilecek. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Cobbs EL, Duthie EH, Murphy JB. (2002) Geriatrics Review Syllabus 5th Ed. New York, Kendall/Hunt Publishing 2. Durna Z. (2012). Kronik Hastalıklar ve Bakım, İstanbul, Nobel Tıp Kitabevleri 3. Karadakovan A , Eti Aslan F (2014) Dahili ve cerrahi hastalıklarda bakım, Geliştirilmiş 3. Baskı, Ankara, Akademi Kitabevi. 4. LeMone P, Burke K. (2008) Medical Surgical Nursing 4 th Ed. New Jersey, Prentice Hall 5. Altındiş M. (2013) Yaşlılarda Güncel Sağlık Sorunları ve Bakımı, İstanbul, İstanbul Tıp Kitabevleri 1. Roach S. (2000) İntroductory Gerontological Nursing. 1 st Ed. Philadelphia, Lippincott Williams & Wilkins |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 8 | 40 |
Sunum / Seminer | 5 | 9 | 45 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 8 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 253 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İşletmelerin yönetim, organizasyon, pazarlama, finans ve insan kaynakları alanlarında gerekli kavram ve teorilere hakim olur ve bu alanlarda stratejik kararlar alabilir. | |
2) | İşletme alanında öğrendiği bilgileri iş hayatında etkin bir şekilde uygulayabilir ve karşılaştığı karmaşık iş problemlerine çözüm üretebilir. | |
3) | İşletme ile ilgili bilimsel araştırmaları analiz edebilir, bu araştırmalarda yer alabilir ve yenilikçi çözümler geliştirebilir. | |
4) | İşletme yönetiminde kullanılan bilgisayar yazılımları ve dijital araçlara hakim olarak, veri analizinde teknolojiyi etkin bir şekilde kullanabilir. | |
5) | Hem bireysel hem de grup çalışmalarında gerekli iletişim ve sorumluluk yetkinliğine sahip olur, çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda liderlik yapabilir. | |
6) | İşletme alanındaki bilgilerini, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı doğrultusunda sürekli yeniler, geliştirir ve çevresindekilerle paylaşır. | |
7) | İşletmelerde karşılaşılan sorunları analitik bir bakış açısıyla analiz eder, stratejik çözümler geliştirir ve bu çözümlerin uygulanmasını kontrol eder. | |
8) | Değişen pazar koşullarına göre bilgi ve becerilerini günceller, yenilikçi ve sürdürülebilir iş stratejileri geliştirme yeterliliğine sahip olur. | |
9) | İşletmelerin çalışanlarına sağladıkları güvenceler, olanaklar ve çalışma ortamının önemini kavrar, iş yerinde eşitlikçilik, etik ve sürdürülebilirlik ilkelerine dayalı bir yönetim anlayışını benimser. | |
10) | Bir mal veya hizmet işletmesinde hem ticari başarı hem de topluma fayda sağlayan, sürdürülebilirlik odaklı yatırım projeleri hazırlayabilir, uygulayabilir ve değerlendirebilir. | |
11) | İşletmelerin faaliyetlerinde etik değerlere, sosyal sorumluluğa, sürdürülebilirliğe ve işçi-tüketici ilişkilerinde adil yönetim anlayışına uygun hareket edilmesi gerektiğini benimser. |