ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM6021 Araştırma Etiği Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Hemşirelik eğitimindeki uygulamaların etik kurallarını ve değerlerini incelemektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Araştırma etiğini içselleştirebilme
2 Hemşirelik felsefesini içselleştirebilme
3 Hemşirelik bakımını etik ilkeler ve meslek ahlak yasasına uygun olarak yürütebilme

Dersin İçeriği

Felsefi anlamda ahlak ve etik
Etiğin dünyada ve ülkemizdeki tarihi
Klinik çalışmalarda “daha iyi etik standartlar” için neler yapılabilir?
Bilimsel Yanıltma Biçimleri
İnsan ve hasta hakları
Hemşirelik ve etik, hemşirelik etiğinin tarihçesi
Etik kavramlar
Etik sorunlar
Hemşirenin görev, yetki ve sorumlulukları, hemşirelikle ilgili yasa, tüzük ve yönetmelikler.
Malpraktis

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Felsefi anlamda ahlak ve etik
3) Etiğin dünyada ve ülkemizdeki tarihi
4) Klinik çalışmalarda “daha iyi etik standartlar” için neler yapılabilir?
5) Klinik çalışmalarda “daha iyi etik standartlar” için neler yapılabilir?
6) Bilimsel Yanıltma Biçimleri
7) İnsan ve hasta hakları
8) Hemşirelik ve etik, hemşirelik etiğinin tarihçesi
9) Etik kavramlar
10) Etik sorunlar
11) Etik sorunlar
12) Hemşirenin görev, yetki ve sorumlulukları, hemşirelikle ilgili yasa, tüzük ve yönetmelikler
13) Malpraktis
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: haftalık verilecek
Diğer Kaynaklar: Üstün Ç. (2002) Tıp Etiği Kavramlarına Giriş, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları, no. 154, İzmir. 2. Demirhan A.D, Oğuz Y., Elçioğlu Ö., Doğan H. (2001) Klinik Etik, Klinik Uygulamalarda Etik Sorunlar, Nobel Tıp Kitapevleri, İstanbul.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 4 6 24
Sunum / Seminer 4 8 32
Proje 4 8 32
Ödevler 5 10 50
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 252

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı