HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM6017 Kardiyoloji Hemşireliği Güz 3 0 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Kardiyovasküler sistem temel bilgilerinin yanı sıra, kardiyovasküler hastalığı olan bireylere tedavideki gelişmelere paralel olarak verilecek kapsamlı hasta bakımı konusunda, etik ilkelere dayalı bilgi, beceri ve eleştirel bir bakış açısı kazandırmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Hemşirelik Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, kardiyoloji hemşireliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme,
2 Kardiyoloji hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Kardiyoloji hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme

Dersin İçeriği

Kardiyovasküler Sistemin Yapı ve Fonksiyonları Kardiyovasküler Bozukluğu Olan Hastanın Tanılanması Kardiyovasküler Hastalıklarda Tanı İşlemleri ve Hemşirelik Yaklaşımları Temel Elektrokardiyografi ve Sistematik Analizi Kardiyovasküler Hastalıklarda Risk Değerlendirmesi Kardiyovasküler Hastalıklarda Korunma Akut Koroner Sendromlar ve Hemşirelik Yaklaşımları Konjenital Kalp Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımları Aritmiler ve Hemşirelik Yaklaşımları Kardiyomiyopatiler ve Hemşirelik Yaklaşımları Kalp Yetersizliği ve Hemşirelik Yaklaşımları Hipertansiyon ve Hemşirelik Yaklaşımları Valvüler Hastalıklar ve Hemşirelik Yaklaşımları Periferik Vasküler Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımları Kardiyovasküler Sistemin Enfektif Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımları

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtılması. Kardiyovasküler Sistemin Yapı ve Fonksiyonları.
2) Kardiyovasküler Bozukluğu Olan Hastanın Tanılanması
3) Kardiyovasküler Hastalıklarda Tanı İşlemleri ve Hemşirelik Yaklaşımları
4) Temel Elektrokardiyografi ve Sistematik Analizi
5) Kardiyovasküler Hastalıklarda Risk Değerlendirmesi Kardiyovasküler Hastalıklarda Korunma
6) Akut Koroner Sendromlar ve Hemşirelik Yaklaşımları
7) Konjenital Kalp Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımları
8) Aritmiler ve Hemşirelik Yaklaşımları
9) Kardiyomiyopatiler ve Hemşirelik Yaklaşımları
10) Kalp Yetersizliği ve Hemşirelik Yaklaşımları
11) Hipertansiyon ve Hemşirelik Yaklaşımları
12) Valvüler Hastalıklar ve Hemşirelik Yaklaşımları
13) Periferik Vasküler Bozukluklar ve Hemşirelik Yaklaşımları
14) Kardiyovasküler Sistemin Enfektif Hastalıkları ve Hemşirelik Yaklaşımları Dersin değerlendirilmesi.

Kaynaklar

Ders Notları: Haftalık verilecek
Diğer Kaynaklar: Kitaplar 1. Crawford MH., Kardiyoloji Tanı ve Tedavi , Erol Ç.,Biberoğlu K.,Ataer E(Ed).Güneş Tıp Kitabevleri, 3. Baskı, 2010. 2. Foody JM, Koruyucu Kardiyoloji, 2. Baskı, Pfizer,2006. 3. Runge MS, Ohman M. Netter'in Kardiyolojisi, Buğdacı S (Çev), Nobel Kitapevleri, 2008. 4. Kaplan NM, Kaplan's Clinical Hypertansion, lippincott Williams&Wilkins, 2006. 5. Battegay EJ, Lıp GYH., Bakrıs G., Hipertansiyon Temelleri ve Uygulama, Kozan Ö (Çev), 2009 Dergiler 1.European Journal of Cardiovascular Nursing 2.Journal of Cardiovascular Nursing 3.Kardivasküler Hemşirelik Dergisi

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 9 126
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 0 0 0
Sunum / Seminer 5 12 60
Proje 0 0 0
Ödevler 4 15 60
Küçük Sınavlar 2 4 8
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 256

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak.
2) Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek.
3) Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek.
4) Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak.
5) Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek.
6) Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek.
7) Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak.
8) Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek.
9) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak.
10) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek.
11) Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak.
12) Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak.