ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM6013 Hemşirelikte Yönetim I Güz 3 8 3 12
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Öğrencinin; bağımsız araştırma yapabilmesi, alanı ile ilgili konuları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek bilime yenilik getirmesi, hemşirelikte yönetim biliminin gelişmesine katkısı olacak kuram ve modelleri oluşturması, gelişimini desteklemesi ve bilgilerini klinik alana aktarmasını sağlayabilmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak hemşirelikte yönetim alanıyla ilgili güncel ve ileri düzey bilgiyi derinleştirebilmek
2 Hemşirelikte yönetim ya da temel yönetim alanına özgü teori ve modeller değerlendirebilmek
3 Hemşirelikte yönetim ya da temel yönetim alanına özgü teori ve modeller değerlendirebilmek
4 Hemşirelikte yönetim alanındaki bilgileri, farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgileri sentez edebilmek
5 Hemşirelikte yönetim alanıyla yeni bilgileri sorunların çözümünde kullanabilmek.
6 Hemşirelikte yönetim alanındaki bilgileri yorumlayabilme becerisi kazanabilmek.
7 Hemşirelikte yönetim alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren sorunların çözümünde teori ve modellere dayalı araştırmaları yürütebilmek ve sonuçlarını uygulama alanında kullanabilmek.
8 Hemşirelikte yönetim alanında edindiği kuramsal bilgiyi uygulama alanına aktarılmasına liderlik yapabilmek.
9 Hemşirelikte yönetim alanına yenilik getirecek ya da bilinen bir yöntemi hemşirelikte yönetim alanında uygulamaya geçirebilecek araştırmaların yürütülmesine liderlik yapabilmek
10 Sağlık bakım sisteminin işleyişini analiz edebilmek.
11 Hemşirelikte yönetim alanıyla ilgili yürüttüğü bilimsel çalışmaları ulusal/uluslar arası toplantılarda sunma ve yayımlama aracılığıyla bilimsel bilgi üretebilmek.
12 Hemşirelikte yönetim alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilmek.
13 Yaşam boyu öğrenme ilkelerini ve bir yabancı dili kullanarak hemşirelikte yönetim alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
14 Hemşirelikte yönetim alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.

Dersin İçeriği

1. Hemşirelik Yönetiminde Yenilikler
2. Liderlik ve Yönetim Teorik Temelleri
3. Hemşirelikte Yönetim Teorileri
4. Sağlık Politikaları ve Hemşirelik
5. Hemşirelikte İnsan Kaynakları Yönetimi
6. Hemşirelik Eğitiminin Yönetimi
7. Sağlık Alanında Bilgiye Ulaşma Ve Kanıta Dayalı Tıp
8. Hemşirelik Hizmetlerinde Örgütsel Davranış
9. Hemşirelikte Yönetsel Sorunların Analizi
10. Hemşirelikte Stratejik Yönetim
11. Proje Yönetimi
12. Bütçeleme Ve Maliyet Kontrolü

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Hemşirelik Yönetiminde Yenilikler
3) Liderlik ve Yönetim Teorik Temelleri
4) Hemşirelikte Yönetim Teorileri
5) Sağlık Politikaları ve Hemşirelik
6) Hemşirelikte İnsan Kaynakları Yönetimi
7) Hemşirelik Eğitiminin Yönetimi
8) Sağlık Alanında Bilgiye Ulaşma Ve Kanıta Dayalı Tıp
9) Hemşirelik Hizmetlerinde Örgütsel Davranış
10) Hemşirelikte Yönetsel Sorunların Analizi
11) Hemşirelikte Stratejik Yönetim
12) Proje Yönetimi
13) Bütçeleme Ve Maliyet Kontrolü
14) dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: haftalık verilecektir.
Diğer Kaynaklar: 1. Marquis, B., L., Huston, J., C., Management Decision Making For Nurses, Third Edition (1998), Lippincott-Raven Publishers, Philadelphia 2. Huber, Diane, (2000) Leadership and Nursing Care Management. W. B. Saunders 3. Uyer G, Kocaman G ve ark.,(2000), Hemşirelik Hizmetleri Yönetimi El Kitabı, İstanbul. Kavunçubaşı Ş., (2000) Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi. Siyasal Kitabevi, Ankara Tomey A M (2004) Nursing Management and Leadership, Elsevier Health Sciences, 7th Edition. 4. Sabuncuoğlu Z, Tüz M (2005) Örgütsel Psikoloji, Alfa Aktüel Basım, Bursa

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 8 112
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 10 70
Sunum / Seminer 4 8 32
Proje 2 4 8
Ödevler 3 6 18
Küçük Sınavlar 2 4 8
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 250

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı