ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM6003 | Hemşirelik Felsefesi | Güz | 3 | 0 | 3 | 9 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Hemşirelik felsefesi konusunda uzmanlık düzeyinde bilgi sağlamak ve bu bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilme yeteneğini kazandırmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Hemşirelik kuramlarını bilme ve ifade edebilme 2 Hemşirelik kuram ve felsefesi ile ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve değerlendirebilme 3 Hemşirelik uygulamalarında hemşirelik kuram felsefesi ile ilgili bilgileri kullanabilme 4 Hemşirelik kuram ve felsefesiyle ilgili uygulamalarda disiplinler arası çalışmalara yer verebilme |
Hemşirelikle ilgili Teori ve Kavramların Yeri, Hemşirelik Sürecine Bakış, Florence Nightingale, Hildegard E.Peplau, Virginia Henderson, Ernestine Wiedenbach, Lydia E.Hall, Dorothea E.Orem, Faye G. Abdellah, Ida Jean Orlando, Myra Estrin Levine, Dorothy E.Johnson, Martha E.Rogers, Imogene M.King, Betty Neuman, Josephine E.Paterson and Loretta T.Zderad, Sister Callista Roy, Hemşirelik Teorileri ve Hemşirelik Süreci. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtılması. | ||
2) | Hemşirelikle ilgili Teori ve Kavramların Yeri-Hemşirelik Sürecine Bakış | ||
3) | Florence Nightingale ve Hemşirelik Felsefesi | ||
4) | Hildegard E.Peplau ve Hemşirelik Felsefesi | ||
5) | Virginia Henderson ve Hemşirelik felsefesi | ||
6) | Ernestine Wiedenbach ve Hemşirelik Felsefesi | ||
7) | Lydia E.Hall ve Hemşirelik felsefesi | ||
8) | Dorothea E.Orem- Faye G. Abdellah ve Hemşirelik felsefesi | ||
9) | Ida Jean Orlando ve Hemşirelik felsefesi | ||
10) | Myra Estrin Levine ve Hemşirelik felsefesi | ||
11) | Dorothy E.Johnson ve Hemşirelik felsefesi | ||
12) | Martha E.Rogers ve Hemşirelik felsefesi | ||
13) | Imogene M.King, Betty Neuman-Josephine E.Paterson and Loretta T.Zderad | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi. |
Ders Notları: | Her hafta verilecek. |
Diğer Kaynaklar: | Dergiler 1-Research and theory for nursing practice Kitaplar 1. Alligood M.R., Tomey A.M., Nursing Theory, 3.edition, 2006 2.Edwards S.D, Philosophy of Nursing, 2001 3.Orem D.E, Nursing Concepts of Practice, 4.edition, 1991 4. Riehl J.P, Roy Callista, Conceptual Models for Nursing Practice, 2. edition, 1980. DERS ARAÇLARI: Bilgisayar Office Yazılımı (power point), Projeksiyon |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 9 | 126 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 8 | 40 |
Sunum / Seminer | 6 | 15 | 90 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 258 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |