ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM5026 | Sağlığı Geliştirme | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencinin sağlık ve sağlık davranışının belirleyicilerini, sağlık eğitimi model ve teorilerini tanıyarak, sağlık eğitimi programlarını uygulayarak, birey, aile ve toplumda sağlıklı yaşam davranışları geliştirmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Sağlık davranışı, sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirmeyi tanımlayabilme. 2) Etkili sağlık eğitimi için modelleri analiz edebilme. 3) Sağlık davranışı belirleyicilerini tartışabilme. 4) Sağlık eğitim politika ve stratejilerinde hemşirenin rollerini tartışabilme. |
* Sağlığın tanılanması ve sağlık davranışlarının belirleyicileri * Sağlığı geliştirmede planlama-sistematik yaklaşım * Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirmede modeller * Sağlık eğitminin değerlendirilmesi * Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleri * Toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi konularını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | Sağlık, sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde hemşirenin rolleri | ||
3) | Sağlığın tanılanması ve sağlık davranışlarının belirleyicileri | ||
4) | Sağlığı geliştirmede planlama-sistematik yaklaşım | ||
5) | Sağlığı geliştirmede modeller | ||
6) | Sağlık inanç modeli, teoriler üstü model, planlı davranış kuramı | ||
7) | Stres ve stresle başetme teorisi, sosyal-bilişsel teori, sosyal pazarlama, yeniliklerin yayılımı | ||
8) | Sağlık eğitimi süreci (prensipler ve metodlar) | ||
9) | Sağlık eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi | ||
10) | Kitle iletişimi, sağlığı geliştirme politika ve stratejileri | ||
11) | Toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi | ||
12) | Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleri | ||
13) | Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleri | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Naido J., Wills J. ( 2010) Developing practice for public health and health promotion, Third edition, Elsevier. 2. Clark J. M. (2003). Community Health Nursing. Caring for Populations. 4th ed. 3. Hitchcock J.E, Phylis E. S, Thomas S. A. (2003). Community Health Nursing, Caring in Action, Second Edition, Thomson. 4. Sharma M., Romas J. (2008). Theoretical foundations of health education and health promotion, Jones and Barlett Publishers 5. Green J., Tones K. (2010). Health promotion planning and strategies, Sage Publications 6. Cottrell R., Mckenzie J. (2011). Health promotion education and education research methods, Second edition, Jones and Barlett Publishers 7. Scriven A. (2010) Promoting health a practical guide, Sixth edition, Elsevier. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 5 | 5 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |