ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM5026 Sağlığı Geliştirme Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencinin sağlık ve sağlık davranışının belirleyicilerini, sağlık eğitimi model ve teorilerini tanıyarak, sağlık eğitimi programlarını uygulayarak, birey, aile ve toplumda sağlıklı yaşam davranışları geliştirmesidir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık davranışı, sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirmeyi tanımlayabilme.
2) Etkili sağlık eğitimi için modelleri analiz edebilme.
3) Sağlık davranışı belirleyicilerini tartışabilme.
4) Sağlık eğitim politika ve stratejilerinde hemşirenin rollerini tartışabilme.

Dersin İçeriği

* Sağlığın tanılanması ve sağlık davranışlarının belirleyicileri
* Sağlığı geliştirmede planlama-sistematik yaklaşım
* Sağlık eğitimi ve sağlığı geliştirmede modeller
* Sağlık eğitminin değerlendirilmesi
* Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleri
* Toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi konularını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) Sağlık, sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde hemşirenin rolleri
3) Sağlığın tanılanması ve sağlık davranışlarının belirleyicileri
4) Sağlığı geliştirmede planlama-sistematik yaklaşım
5) Sağlığı geliştirmede modeller
6) Sağlık inanç modeli, teoriler üstü model, planlı davranış kuramı
7) Stres ve stresle başetme teorisi, sosyal-bilişsel teori, sosyal pazarlama, yeniliklerin yayılımı
8) Sağlık eğitimi süreci (prensipler ve metodlar)
9) Sağlık eğitim gereksinimlerinin belirlenmesi
10) Kitle iletişimi, sağlığı geliştirme politika ve stratejileri
11) Toplumda sağlık davranışlarının geliştirilmesi
12) Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleri
13) Sağlığı geliştirme ve sağlık eğitiminde araştırma yöntemleri
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1. Naido J., Wills J. ( 2010) Developing practice for public health and health promotion, Third edition, Elsevier. 2. Clark J. M. (2003). Community Health Nursing. Caring for Populations. 4th ed. 3. Hitchcock J.E, Phylis E. S, Thomas S. A. (2003). Community Health Nursing, Caring in Action, Second Edition, Thomson. 4. Sharma M., Romas J. (2008). Theoretical foundations of health education and health promotion, Jones and Barlett Publishers 5. Green J., Tones K. (2010). Health promotion planning and strategies, Sage Publications 6. Cottrell R., Mckenzie J. (2011). Health promotion education and education research methods, Second edition, Jones and Barlett Publishers 7. Scriven A. (2010) Promoting health a practical guide, Sixth edition, Elsevier.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 5 5 25
Proje 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı