MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM5024 | Anne Çocuk Sağlığı | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Anne ve çocuk sağlığının bir bütün olduğundan yola çıkarak her ikisini de bir arada değerlendirerek, Ana ve Çocuk Sağlığı ile ilgili uygulamalarda görev alabilecek, hemşirelik hizmetlerine ve halkın sağlık eğitimine katkı yapabilecek profesyoneller yetiştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ana çocuk sağlığına yönelik sağlık hizmetlerinin örgütlenmesi, yürütülmesi ve değerlendirilmesinde liderlik yapar 2. Ana Çocuk sağlığı alanında mesleki rol ve sorumluluklarını bilir ve yerine getirir. 3. Ana çocuk sağlığını etkileyen değişkenleri açıklayabilir 4. Ana çocuk sağlığının ülkemizdeki durumunu değerlendirebilir 5. Ana çocuk sağlığına ilişkin belli başlı kavramları bilerek sağlığın korunmasında eğitici rolü üstlenir 6.Ana Çocuk sağlığı ile ilgili güncel gelişmeleri takip ederek, araştırma-inceleme-raporlandırma yapar. |
Bu ders anne ve çocuk sağlığı ile ilgili veri ve güncel bilgileri içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Giriş, ders hakkında genel bilgiler, dersin hedeflerinin açıklanması | ||
2) | Ana çocuk sağlığı hizmetleri | ||
3) | Dünyada ve Türkiye’de kadınların durumu | ||
4) | Maternal mortalite ve morbidite nedenleri | ||
5) | Kadınların eğitimi ve aile sağlığı | ||
6) | Kadınların beslenme sorunları | ||
7) | Çalışma hayatında kadınlar | ||
8) | Ana sağlığı ve aile planlaması | ||
9) | Dünyada ve Türkiye’de çocukların durumu | ||
10) | Aşı ile önlenebilen hastalıklar | ||
11) | Çocuklarda ASYE ve akut ishalli hastalıklar | ||
12) | Çocuk sağlığını ilgilendiren beslenme sorunları | ||
13) | Güç koşullar altındaki çocuklar | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Haftalık verilecek |
Diğer Kaynaklar: | 1. Törüner e.,Büyükgönenç L.(2012),Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları 2. Taşkın L.(2009),Doğum ve Kadın Sağlığı Hemşireliği. 3. Atak N.(2003), Ana Çocuk Sağlığı 4. Akın A.,Ermumcu G.,Aytaç U.(1997), Ana Çocuk Sağlığı Ve Aile Planlaması Programları İçin Bilgi -Eğitim -İletişim 5. Bilgel N.(1997),Halk Sağlığı Bakışıyla Ana Çocuk Sağlığı, Nobel Yayın 6. Neyzi O.(1994), Anne Çocuk Sağlığında Öncelikler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 5 | 5 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |