ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM5022 | Ürojinekoloji Hemşireliği | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, kontinansın geliştirilmesi, sürdürülmesi, alt üriner sistem semptomu olan hasta ve ailesinin değerlendirilmesi, tedavi yöntemleri ve hemşirelik yaklaşımına ilişkin bilgi ve beceri kazanmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Alt üriner sistem şikayetlerinin görülme sıklığı, risk faktörlerini ve sınıflandırılmasını ifade eder, 2. Alt üriner sistem şikayetlerinin yaşam kalitesi üzerine etkilerini irdeler, 3. Alt üriner sistem semptomu olan hastanın değerlendirilmesinde kullanılan tanı yöntemlerini anlatır, 4. Ürojinekoloji hemşiresinin rol ve sorumluluklarını ifade eder, benzetim kurar, |
Ürojinekoloji hemşireliği ile ilgili önemli konuları içerir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı Alt Üriner Sistem Anatomisi, Fizyolojisi ve Kontinans Mekanizması | ||
2) | Üriner İnkontinansın Epidemiyolojisi ve Risk Faktörleri | ||
3) | POP'ları Hazırlayan Faktörler ve Önlenmesi, Kontinansın Geliştirilmesi I | ||
4) | POP'ları Hazırlayan Faktörler ve Önlenmesi, Kontinansın Geliştirilmesi II | ||
5) | Üriner İnkontinans Tipleri ve Hastanın Değerlendirilmesi | ||
6) | POP’ların Tip ve Tanısı, Üriner İnkontinansın Değerlendirilmesinde Spesifik Tanı Testleri-I | ||
7) | POP’ların Tip ve Tanısı, Üriner İnkontinansın Değerlendirilmesinde Spesifik Tanı Testleri-II | ||
8) | POP’ların Tip ve Tanısı, Üriner İnkontinansın Değerlendirilmesinde Spesifik Tanı Testleri | ||
9) | POP’ların Tip ve Tanısı, Üriner İnkontinansın Değerlendirilmesinde Spesifik Tanı Testleri | ||
10) | POP’ların Tedavisi ve Cerrahi Tedavi Yöntemleri, Üriner İnkontinans Cerrahi ve Farmokolojik Tedavi Yöntemleri - I | ||
11) | POP’ların Tedavisi ve Cerrahi Tedavi Yöntemleri, Üriner İnkontinans Cerrahi ve Farmokolojik Tedavi Yöntemleri - II | ||
12) | POP’lu Hastaların Post-op Bakımı, Üriner İnkontinans Cerrahi Operasyon Geçiren Hastalara Yönelik Hemşirelik Bakım I | ||
13) | POP’lu Hastaların Post-op Bakımı, Üriner İnkontinans Cerrahi Operasyon Geçiren Hastalara Yönelik Hemşirelik Bakım II | ||
14) | Dersin değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Haftalık olarak verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Beji, K,N.,Kadınlarda Üriner İnkontinans ve Hemşirelik yaklaşımı, Emek Matbaacılık, İstanbul, 2002. 2. Güner H., Ürojinekoloji ve Pelvik Rekonstrüktif Cerrahi, Güneş Tıp Kitabevi, 2008. 3. Güner H.: Ürojinekoloji, Atlas Kitapçılık Ltd. Şti, Ankara, 2000 4. http://www.augs.org/ Johns Hopkins Jinekoloji ve Obstetrics El Kitabı (Çeviri), 5. Vicdan,K., Işık,A.,Z., Danışman,N., Atlas Kitapçılık, Ankara, 2000. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 6 | 8 | 48 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 8 | 5 | 40 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 188 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |