ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM5022 Ürojinekoloji Hemşireliği Güz 3 0 3 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, kontinansın geliştirilmesi, sürdürülmesi, alt üriner sistem semptomu olan hasta ve ailesinin değerlendirilmesi, tedavi yöntemleri ve hemşirelik yaklaşımına ilişkin bilgi ve beceri kazanmaktır.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Alt üriner sistem şikayetlerinin görülme sıklığı, risk faktörlerini ve sınıflandırılmasını ifade eder,
2. Alt üriner sistem şikayetlerinin yaşam kalitesi üzerine etkilerini irdeler,
3. Alt üriner sistem semptomu olan hastanın değerlendirilmesinde kullanılan tanı yöntemlerini anlatır,
4. Ürojinekoloji hemşiresinin rol ve sorumluluklarını ifade eder, benzetim kurar,

Dersin İçeriği

Ürojinekoloji hemşireliği ile ilgili önemli konuları içerir

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Alt Üriner Sistem Anatomisi, Fizyolojisi ve Kontinans Mekanizması
2) Üriner İnkontinansın Epidemiyolojisi ve Risk Faktörleri
3) POP'ları Hazırlayan Faktörler ve Önlenmesi, Kontinansın Geliştirilmesi I
4) POP'ları Hazırlayan Faktörler ve Önlenmesi, Kontinansın Geliştirilmesi II
5) Üriner İnkontinans Tipleri ve Hastanın Değerlendirilmesi
6) POP’ların Tip ve Tanısı, Üriner İnkontinansın Değerlendirilmesinde Spesifik Tanı Testleri-I
7) POP’ların Tip ve Tanısı, Üriner İnkontinansın Değerlendirilmesinde Spesifik Tanı Testleri-II
8) POP’ların Tip ve Tanısı, Üriner İnkontinansın Değerlendirilmesinde Spesifik Tanı Testleri
9) POP’ların Tip ve Tanısı, Üriner İnkontinansın Değerlendirilmesinde Spesifik Tanı Testleri
10) POP’ların Tedavisi ve Cerrahi Tedavi Yöntemleri, Üriner İnkontinans Cerrahi ve Farmokolojik Tedavi Yöntemleri - I
11) POP’ların Tedavisi ve Cerrahi Tedavi Yöntemleri, Üriner İnkontinans Cerrahi ve Farmokolojik Tedavi Yöntemleri - II
12) POP’lu Hastaların Post-op Bakımı, Üriner İnkontinans Cerrahi Operasyon Geçiren Hastalara Yönelik Hemşirelik Bakım I
13) POP’lu Hastaların Post-op Bakımı, Üriner İnkontinans Cerrahi Operasyon Geçiren Hastalara Yönelik Hemşirelik Bakım II
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Haftalık olarak verilecektir.
Diğer Kaynaklar: 1. Beji, K,N.,Kadınlarda Üriner İnkontinans ve Hemşirelik yaklaşımı, Emek Matbaacılık, İstanbul, 2002. 2. Güner H., Ürojinekoloji ve Pelvik Rekonstrüktif Cerrahi, Güneş Tıp Kitabevi, 2008. 3. Güner H.: Ürojinekoloji, Atlas Kitapçılık Ltd. Şti, Ankara, 2000 4. http://www.augs.org/ Johns Hopkins Jinekoloji ve Obstetrics El Kitabı (Çeviri), 5. Vicdan,K., Işık,A.,Z., Danışman,N., Atlas Kitapçılık, Ankara, 2000.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 6 8 48
Proje 0 0 0
Ödevler 8 5 40
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 188

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı