ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM5014 Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği Güz 3 8 7 8
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Tr
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersin Amacı: Dersin amacı; birey aile ve toplumu biyo- psikososyal boyutları ile ele alabilecek, ruh sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik kavram ve modeller bilgisini uygulama ile birleştirebilecek, ruhsal bozukluğu olan bireyler ve ailelerinin bakım sorumluluğunu üstlenebilecek, etik ilkelere duyarlı, sorumluluklarının bilincinde, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerisi gelişmiş psikiyatri hemşiresi yetiştirmektir.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1 Psikiyatri hemşireliğinin gelişimi, rol ve işlevleri, sorumluluk alanları, standartları, dünyadaki ve ülkemizdeki durumunu tartışma.
2 Ruh sağlığını koruma geliştirme, tedavi ve rehabilitasyon ile ilgili kavram ve modelleri açıklama
3 Sağlığını koruma ve geliştirme tedavi ve rehabilitasyon ile ilgili ülkemizdeki mevcut durumu sorgulama.
4 Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği ile ilgili teori ve modelleri anlama.
5 Birey aile ve toplumu psikososyal boyutları ile değerlendirebilme, bakım gereksinimlerini belirleme, kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda bakımı yönetme
6 Psikiyatri hemşireliği alanında edindiği bilgiyi hastanede yatan hastaların psikososyal boyutlarını değerlendirmede ve psikiyatri kliniklerinde bakımın sağlanmasında kullanma
7 Psikiyatri hemşireliği alanında edindiği bilgiyi problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda gösterme
8 Uygulama alanlarını terapötik ortam ilkelerine göre organize etme

Dersin İçeriği

* Psikiyatri Hemşireliğinin Tarihçesi
* Psikiyatri Hemşireliği Rolleri
* Gelişim teorileri
* Öğrenme teorileri
* Stres Teorileri ve baş etme
* Stres Teorileri ve baş etme
* Terapötik Ortam
* Psikososyal Tanılama
* Psikiyatri Hemşireliğinde Kullanılan Hemşirelik Tanıları
* Danışmanlık Becerileri
* Psikiyatri Hastası ve Aileler, Koruyucu Ruh Sağlığı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı
2) * Psikiyatri ve Psikiyatri Hemşireliğinde Kuramsal Yaklaşımlar * Çocuk ve Ergenlerde Ruh Sağlığı * Yetişkinlerde Ruh Sağlığı * Yaşlılarda Ruh Sağlığı
3) * Güncel sosyal sorunlar ve Ruh Sağlığı * Psikiyatri Hemşireliği süreci * Psikiyatri Hemşireliğinin Temel İlkeleri
4) * Toplum Merkezli Psikiyatri Hemşireliği * Hastane Merkezli Psikiyatri Hemşireliği
5) * Tedavi Edici Ortam * KLP Hemşireliği
6) * Kriz ve Krize Müdahale * Psikiyatride Yasal-Etik Yaklaşımlar
7) * Anksiyete Bozuklukları * Anksiyete Bozukluklarında Hemşirelik Bakımı
8) * Duygudurum Bozuklukları * Duygudurum Bozukluklarında Hemşirelik Bakımı
9) * Şizofrenik Bozukluklar * Şizofrenik Bozukluklarda Hemşirelik Bakımı
10) * Organik Mental Bozukluklar * Organik Mental Bozukluklarda Hemşirelik Bakımı
11) * Madde Kullanım Bozuklukları * Madde Kullanım Bozukluklarında Hemşirelik Bakımı
12) * Yeme Bozuklukları * Yeme Bozukluklarında Hemşirelik Bakımı
13) * Kişilik Bozuklukları
14) Dersin Değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: Stuart, G.W. (2009) Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Mosby Elsevier, Missouri, USA. Öztürk, O., Uluşahin A. (2008). Hasta Hekim İlişkisnin İlkeleri ve Psikiyatri Görüşme. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları Ankara, Nobel Tıp Kitabevleri, yenilenmiş on birinci baskı** Güleç, C. (2007) Psikiyatrik görüşme ve hasta hekim ilişkileri. Psikiyatri Temel Kitabı I. Ankara, Hekimler Yayın Birliği. Townsend, MC. (2009) Psychiatric Mental Healt Nursing. Sixth Edition. David Company. Philadelphia. USA Yardımcı kaynaklar: Psikiyatri Hemşireliği Dergisi www.guideline.gov www.psikiyatridizini.org

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 0 % 0
Laboratuar 0 % 0
Uygulama 0 % 0
Arazi Çalışması 0 % 0
Derse Özgü Staj 0 % 0
Küçük Sınavlar 0 % 0
Ödev 0 % 0
Sunum 0 % 0
Projeler 0 % 0
Seminer 0 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Ara Juri 0 % 0
Final 1 % 60
Rapor Teslimi 0 % 0
Juri 0 % 0
Bütünleme % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Derse Özgü Staj 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 5 5 25
Proje 0 0 0
Ödevler 5 5 25
Küçük Sınavlar 0 0 0
Ara Juri 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Rapor Teslimi 0 0 0
Juri 0 0 0
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 192

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı