ENDÜSTRİ 4.0 (İNGİLİZCE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM5014 | Ruh Sağlığı ve Psikiyatri Hemşireliği | Güz | 3 | 8 | 7 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; birey aile ve toplumu biyo- psikososyal boyutları ile ele alabilecek, ruh sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik kavram ve modeller bilgisini uygulama ile birleştirebilecek, ruhsal bozukluğu olan bireyler ve ailelerinin bakım sorumluluğunu üstlenebilecek, etik ilkelere duyarlı, sorumluluklarının bilincinde, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerisi gelişmiş psikiyatri hemşiresi yetiştirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Psikiyatri hemşireliğinin gelişimi, rol ve işlevleri, sorumluluk alanları, standartları, dünyadaki ve ülkemizdeki durumunu tartışma. 2 Ruh sağlığını koruma geliştirme, tedavi ve rehabilitasyon ile ilgili kavram ve modelleri açıklama 3 Sağlığını koruma ve geliştirme tedavi ve rehabilitasyon ile ilgili ülkemizdeki mevcut durumu sorgulama. 4 Ruh sağlığı ve psikiyatri hemşireliği ile ilgili teori ve modelleri anlama. 5 Birey aile ve toplumu psikososyal boyutları ile değerlendirebilme, bakım gereksinimlerini belirleme, kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda bakımı yönetme 6 Psikiyatri hemşireliği alanında edindiği bilgiyi hastanede yatan hastaların psikososyal boyutlarını değerlendirmede ve psikiyatri kliniklerinde bakımın sağlanmasında kullanma 7 Psikiyatri hemşireliği alanında edindiği bilgiyi problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinlerarası çalışmalarda gösterme 8 Uygulama alanlarını terapötik ortam ilkelerine göre organize etme |
* Psikiyatri Hemşireliğinin Tarihçesi * Psikiyatri Hemşireliği Rolleri * Gelişim teorileri * Öğrenme teorileri * Stres Teorileri ve baş etme * Stres Teorileri ve baş etme * Terapötik Ortam * Psikososyal Tanılama * Psikiyatri Hemşireliğinde Kullanılan Hemşirelik Tanıları * Danışmanlık Becerileri * Psikiyatri Hastası ve Aileler, Koruyucu Ruh Sağlığı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | * Psikiyatri ve Psikiyatri Hemşireliğinde Kuramsal Yaklaşımlar * Çocuk ve Ergenlerde Ruh Sağlığı * Yetişkinlerde Ruh Sağlığı * Yaşlılarda Ruh Sağlığı | ||
3) | * Güncel sosyal sorunlar ve Ruh Sağlığı * Psikiyatri Hemşireliği süreci * Psikiyatri Hemşireliğinin Temel İlkeleri | ||
4) | * Toplum Merkezli Psikiyatri Hemşireliği * Hastane Merkezli Psikiyatri Hemşireliği | ||
5) | * Tedavi Edici Ortam * KLP Hemşireliği | ||
6) | * Kriz ve Krize Müdahale * Psikiyatride Yasal-Etik Yaklaşımlar | ||
7) | * Anksiyete Bozuklukları * Anksiyete Bozukluklarında Hemşirelik Bakımı | ||
8) | * Duygudurum Bozuklukları * Duygudurum Bozukluklarında Hemşirelik Bakımı | ||
9) | * Şizofrenik Bozukluklar * Şizofrenik Bozukluklarda Hemşirelik Bakımı | ||
10) | * Organik Mental Bozukluklar * Organik Mental Bozukluklarda Hemşirelik Bakımı | ||
11) | * Madde Kullanım Bozuklukları * Madde Kullanım Bozukluklarında Hemşirelik Bakımı | ||
12) | * Yeme Bozuklukları * Yeme Bozukluklarında Hemşirelik Bakımı | ||
13) | * Kişilik Bozuklukları | ||
14) | Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Stuart, G.W. (2009) Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Mosby Elsevier, Missouri, USA. Öztürk, O., Uluşahin A. (2008). Hasta Hekim İlişkisnin İlkeleri ve Psikiyatri Görüşme. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları Ankara, Nobel Tıp Kitabevleri, yenilenmiş on birinci baskı** Güleç, C. (2007) Psikiyatrik görüşme ve hasta hekim ilişkileri. Psikiyatri Temel Kitabı I. Ankara, Hekimler Yayın Birliği. Townsend, MC. (2009) Psychiatric Mental Healt Nursing. Sixth Edition. David Company. Philadelphia. USA Yardımcı kaynaklar: Psikiyatri Hemşireliği Dergisi www.guideline.gov www.psikiyatridizini.org |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 5 | 5 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |