MATEMATİK (TÜRKÇE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
HEM5010 | Hemşirelikte Yönetim | Güz | 3 | 8 | 7 | 8 |
Bu dersin açılması ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir |
Öğretim Dili: | Tr |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN |
Dersin Amacı: | Öğrencinin, yönetici hemşireler için gerekli olan temel becerileri kuramsal ve uygulamalı olarak incelemesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Yönetici hemşirenin sahip olması gereken temel becerileri açıklayabilme 2 Yönetim yaklaşımları ile hemşirelik hizmetleri yönetimi arasında ilişki kurabilme 3 Bakım yönetimini gerçekleştirmek üzere hemşire planlamasını, çalışan doyumunu ve eğitimini tartışabilme 4 Bakımın yönetiminde ve yönetsel süreçlerin tamamında bilişim sistemlerinin kullanımını tartışabilme 5 İletişim becerilerini kullanarak değişim yönetimini organize edebilme 6 Teorik yönetim becerilerini hemşirelik hizmetleri yönetimi işleyişine aktarabilme |
Yönetim İlkeleri, Yönetim Fonksiyonları, Yönetim Teorileri, Yönetsel Roller, Düzeyler ve Beceriler, Sağlık ve Sağlık Sistemi, Sağlık Hizmetlerinin Kullanımı, Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim Süreci ve , Stratejik Seçenekler, Kalite Yönetimi, Müşteri Tatmini ve Etkileyen Faktörler, Ölçme Yöntemleri, Tedavi Planları, Verimlilik Ölçümleri konularını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | |
1) | Dersin tanıtımı | ||
2) | Yönetim İlkeleri | ||
3) | Yönetim Fonksiyonları (Planlama, Örgütleme, Yöneltme, Koordinasyon, Denetim) | ||
4) | Yönetim Teorileri | ||
5) | Yönetim Teorileri | ||
6) | Yönetsel Roller, Düzeyler ve Beceriler | ||
7) | Yönetsel Roller, Düzeyler ve Beceriler | ||
8) | Sağlık ve Sağlık Sistemi | ||
9) | Sağlık Hizmetlerinin Kullanımı | ||
10) | Sağlık Kurumlarında Stratejik Yönetim Süreci ve , Stratejik Seçenekler | ||
11) | Kalite Yönetimi | ||
12) | Müşteri Tatmini ve Etkileyen Faktörler, Ölçme Yöntemleri | ||
13) | Tedavi Planları, Verimlilik Ölçümleri | ||
14) | Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Brown M. Nursing Management Issues and Ideas. Aspen Pub. 1992 Douglass L.M., The Effective Nurse Leader and Manager , Fourth Ed., Mosby, 1992. Gilles D.E., Nursing Management A Systems Approach , Third Ed., Saunders, Philadelphia, 1994. Hyett K., Nursing Management Handbook , Churchill Livingstone, 1988. Kelly-Heidenthal, P. Nursing Leadership&Managenet , Thomson-Delmar, 2003. Kron T., Gray A., The Management of Patient Care , Sixth Ed., Saunders Comp., 1987. La Monica E., Nursing Leadership and Management an Experiential Approach , Wadsmorth Health Science, 2005. Liebler J.G., et all., Management Principles for Health Professionals , Aspen Pub., 1992. Luthans F., Organizational Behavior , Seventh Ed., Mc Graw-Hill, 1995. Marriner-Torney A., Guide to Nursing Management and Leardership, Mosby, 1996. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 0 | % 0 |
Laboratuar | 0 | % 0 |
Uygulama | 0 | % 0 |
Arazi Çalışması | 0 | % 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 0 | % 0 |
Ödev | 0 | % 0 |
Sunum | 0 | % 0 |
Projeler | 0 | % 0 |
Seminer | 0 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Ara Juri | 0 | % 0 |
Final | 1 | % 60 |
Rapor Teslimi | 0 | % 0 |
Juri | 0 | % 0 |
Bütünleme | % 0 | |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Derse Özgü Staj | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 5 | 5 | 25 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Küçük Sınavlar | 0 | 0 | 0 |
Ara Juri | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Rapor Teslimi | 0 | 0 | 0 |
Juri | 0 | 0 | 0 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 192 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |